فرانسه با شکست آمریکا در جام جهانی بسکتبال شگفتی‌ساز شد

فرانسه با شکست آمریکا در جام جهانی بسکتبال شگفتی‌ساز شد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی بسکتبال فرانسه در عین ناباوری موفق شد تیم ملی بسکتبال ایالات متحده را در یک بازی پایاپای در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی از پیش رو بردارد و با رسیدن به مرحله نیمه نهایی حضور خود را برای بازی‌های المپیک توکیو هموار کند.

آگهی

فرانسه در یک اتفاقی تاریخی توانست تیم بسکتبال آمریکا را در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی مغلوب کند تا حریف آرژانتین در نیمه نهایی شود.

در چارچوب دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال، دو تیم آمریکا و فرانسه به مصاف هم رفتند و در پایان این تیم ملی فرانسه بود که توانست با نتیجه ۸۹ به ۷۹ بهترین تیم بسکتبال سه دهه اخیر را شکست دهد.

آخرین باری که تیم ملی بسکتبال آمریکا  در نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی شکست خورده بود سال ۲۰۰۶ بود. آمریکایی‌ها که به‌دلیل لیگ حرفه‌ای بسکتبالشان دهه‌هاست فراتر از تمام تیم‌های ملی سایر کشورها بازی می‌کنند حریف فرانسه، یکی از پنج تیم قدرتمند جهان نشدند.

آمریکایی‌ها در اولین بازی مرحله مقدماتی هم مغلوب استرالیا شده و باعث تعجب و شگفتی بسیاری از کارشناسان ورزشی شدند. لازم به ذکر است که به‌دلیل اهمیت رقابت های ان بی ای بسیاری از ارزشمندترین بازیکنان آمریکایی این لیگ از جمله جیمز هاردن، آنتونی دیویس، لبرون جیمز، راسل وسبروک و استفن کری در رقابت‌های جام جهانی حضور نداشتند.

نتیجه دیدار دو تیم تا ۳ دقیقه پایانی بازی برابر بود و فرانسوی‌ها در سه دقیقه پایانی با یک پرتاب سه امتیازی و دو پرتاب دو امتیازی به برتری تاریخی در مقابل آمریکا دست یافتند.

تیم ملی آمریکا با کمبا واکر، داناوان میچل، هریسون بارنز، جو هریس، مایلز ترنر وارد میدان شد و فرانسه هم از فرانک تیلیکینا، آمات ام بایه و رودی گوبر بهره برد. داناوان میچل با کسب ۲۹ امتیاز از آمریکا و فورنیه با کسب ۲۲ امتیاز برای فرانسه ارزشمندترین ستاره‌های تیمشان بودند.

تیم ملی آمریکا قهرمان پنج دوره اخیر بازی‌های المپیک و فاتح دو جام جهانی متوالی در بسکتبال است. معمولا تیم ملی آمریکا با ترکیبی از بهترین‌های ان بی ای به رقابت های المپیک می‌رود. بازی‌های المپیک بسکتبال همچون والیبال در زمره ارزشمندترین و مهم ترین رقابت‌های ورزشی در سطح ملی هستند.

تیم ملی فرانسه با این پیروزی به عنوان بهترین تیم اروپایی مجوز حضور در بازی‌های المپیک سال آینده در توکیو را بدست آورد. دوازده کشور در بالاترین سطح از رقابتهای بسکتبال جهان در المپیک شرکت می کند که تاکنون ایران از آسیا و نیجریه از آفریقا مجوز شرکت در این رقابت ها را بدست آورده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای سومین بار؛ تیم بسکتبال مردان ایران به مسابقات المپیک راه یافت

انجام بسکتبال نمایشی با پاراگلایدر در اقیانوس اطلس

شکست استرالیا در تهران؛ بسکتبال ایران راهی جام جهانی شد