آغاز بزرگ‌ترین دادرسی تاریخ آلمان؛ فولکس‌واگن خواست ۴۷۰هزار مشتری را رد کرد

آغاز بزرگ‌ترین دادرسی تاریخ آلمان؛ فولکس‌واگن خواست ۴۷۰هزار مشتری را رد کرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه عالی شهر برانزویک روز دوشنبه روند دادرسی مشتریان شرکت فولکس‌واگن را با موضوع درخواست عودت کامل قیمت خودروهای خریداری شده، آغاز کرد.

آگهی

دادگاه عالی شهر برانزویک روز دوشنبه روند دادرسی مشتریان شرکت فولکس‌واگن را با موضوع درخواست عودت کامل قیمت خودروهای خریداری شده، آغاز کرد.

مقام‌های شرکت فولکس‌واگن نه تنها تاکنون احضاریه قاضی آلمانی را اجابت نکرده‌اند بلکه تاکید کرده‌اند که نیازی به پاسخگویی در مورد ادعای طرح شده، نمی‌بینند.

در همین حال لیند وان وینگاردن، وکیل رسمی این شرکت نیز روز دوشنبه اعلام کرد که خودروهای تولیدی فولکس‌واگن تاکنون بارها مورد استفاده قرار گرفته اند و مشکلی هم برای آنها پیش نیامده بنابراین هیچ دلیلی برای ارائه این دادخواست وجود ندارد.

در بزرگترین ادعای حقوقی جمعی در تاریخ مدرن آلمان، بیش از ۴۷۰ هزار مالک خودرو دادخواستی را علیه رسوایی شرکت فولکس‌واگن امضاء کردند.

رسوایی «دیزل‌گیت» تاکنون ۲۷ میلیارد یورو هزینه در قالب پرداخت غرامت، بازپس‌گیری و تعویض خودرو برای فولکس‌واگن در بر داشته که سهم قالب آن به مشتریان آمریکایی این شرکت پرداخت شده است.

شرکت فولکس‌واگن پس از فشارهای بسیار در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد سامانه نرم‌افزاری یازده میلیون خودروی سوخت دیزل این شرکت را دستکاری کرده است. هدف از این اقدام نمایش سطح پایین‌تر آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس‌واگن عنوان شده بود.

نزدیک به ۲.۴ میلیون نفر از مشتری‌های این خودروها را شهروندان آلمانی تشکیل می‌دادند.

فولکس واگن در بازار آمریکا و به دلیل تفاوت قوانین حمایت از مصرف کنندگان، ناگزیر شد تا به ۵۰۰ هزار مالک تولیدات دیزلی این شرکت فرصت بازپس‌گیری یا تعویض خودرو را در کنار پرداخت غرامت ارائه دهد. اما مدیران این شرکت معتقدند که در بازار آلمان این الزام قانونی برای آنها وجود ندارد و فراخوان و اصلاح خودروهای فروخته شده روند ایفای تعهدات آنها را در قبال مشتریان آلمانی تکمیل کرده است.

در حالی که بزرگ ترین خودروسازی جهان در حال مقاومت در برابر دادگاه آلمان است، مشتریان این شرکت در سوئیس، استرالیا و بلژیک نیز در اقدامی مشابه دادخواستی را علیه این شرکت به دادگاه ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:رسوایی فولکس واگن؛ مدیرعامل پیشین از سوی دادگاه آمریکا متهم شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوددهی فولکس واگن با وجود رسوایی آلایندگی خودروهایش

فولکس واگن در دادگاه تقلب در آلایندگی خودروها را پذیرفت

برترین مراکز مالی اروپا؛ کجا برای راه‌اندازی کسب و کار بهتر است؟