روسیه: ورزشکاران ما در المپیک زیر پرچم «بی طرف» رقابت نخواهند کرد

روسیه: ورزشکاران ما در المپیک زیر پرچم «بی طرف» رقابت نخواهند کرد
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از کمیته‌های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ روز سه شنبه توصیه کرد که ورزشکاران روسی در المپیک سال آینده و دیگر رویدادهای مهم ورزشی چهار سال آینده بعنوان ورزشکاران «بی طرف» شرکت کنند.

آگهی

استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه روز پنجشنبه گفت روسیه نمی‌پذیرد که ورزشکارانش در بازی‌های المپیک آینده زیر پرچم «بی طرف» به رقابت بپردازند.

این اظهارات در واکنش به تصمیم احتمالی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مطرح می‌شود که احتمال دارد در تاریخ ۹ دسامبر به تحریم ورزش روسیه رای دهد.

یکی از کمیته‌های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، «وادا» روز سه‌شنبه توصیه کرد که ورزشکاران روسی در المپیک سال آینده و دیگر رویدادهای مهم ورزشی چهار سال آینده به عنوان ورزشکاران «بی طرف» شرکت کنند. این کمیته همچنین خواستار آن شده است که روسیه در این ۴ سال از میزبانی رویدادهای ورزشی بین‌المللی منع شود.

اظهارات رئیس کمیته المپیک روسیه در حالی مطرح می‌شود که روسیه با اتهاماتی مبنی بر دستکاری و تقلب گسترده در اطلاعاتی که در ماه ‌ژانویه به آٓژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ارائه کرده، مواجه است. روسیه تلاش داشت در قبال ارائه این اطلاعات، تحریم‌های مرتبط با دوپینگش برداشته شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیش از این درخواست‌ها برای اعمال تحریم‌های ضد دوپینگ علیه ورزش روسیه را تلاش دیگری از سوی غرب برای کنار گذاشتن روسیه از رقابت‌های ورزشی توصیف کرد.

از سوی دیگر آژانس ضد دوپینگ روسیه از رویکرد مقامات ورزش روسیه انتقاد کرده و گفته است که در این وضعیت ورزشکاران روسیه «گروگان» گرفته شده‌اند.

یوری گانوس، مدیر عامل آژانس ضد دوپینگ گفته است: «متاسفانه کسانی ورزش ما را اداره می کنند که نه تنها نتوانسته‌اند آن را از بحران خارج کنند بلکه این بحران را عمیق‌تر کرده‌اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعلیق عضویت روسیه در کمیته بین المللی المپیک برداشته شد

آیا پوتین در جریان دوپینگ سازماندهی شده ورزشکاران روس بود؟

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت