Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

فرانسه پزشک بریتانیایی فلسطینی‌تبار را که برای سخنرانی به سنا دعوت شده بود، راه نداد

دکتر غسان ابوسته، جراح فلسطینی-بریتانیایی، ۲۰۲۳
دکتر غسان ابوسته، جراح فلسطینی-بریتانیایی، ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک پزشک بریتانیایی فلسطینی‌تبار که داوطلبانه در بیمارستان‌های غزه حضور داشت، مدعی شد که از ورود او به فرانسه برای صحبت در مورد جنگ بین اسرائیل و حماس در جلسه سنای فرانسه جلوگیری شده است. مقامات نخواستند دلیل این تصمیم را بیان کنند.

آگهی

به گفته ریموند پونسه مونژ، سناتور فرانسوی که این پزشک را برای ایراد سخنرانی به مجلس سنا دعوت کرده بود، دکتر غسان ابوسته پس از مدتی انتظار در فرودگاه شارل دوگل پاریس، اخراج و به کشورش بازگردانده شد. این سناتور در حساب کاربری ایکس خود نوشت: «این مایه شرمساری است.»

آلمان نیز ماه گذشته از ورود او به این کشور امتناع کرده بود. دکتر ابوسته با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که از ورود او به فرانسه به دلیل ممنوعیت یک ساله اعمال شده برای ورودش به اتحادیه اروپا توسط آلمان جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش سرویس مطبوعاتی مجلس سنای فرانسه، آقای ابوسته از سوی جناح چپگرای سبزها برای سخنرانی در کنفرانسی که  شنبه ۴ ماه مه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مورد وضعیت غزه برگزار شد، دعوت شده بود. این گردهمایی برای بیان شهادت میدانی پزشکان، روزنامه نگاران و کارشناسان حقوقی بین المللی از وضعیت این سرزمین بود. 

ممنوعیت ورود به آلمان

مقامات آلمانی در اواسط ماه آوریل، زمانی که او قرار بود در کنفرانسی درباره فلسطین در برلین شرکت کند، از ورود دکتر ابوسته به خاک خود جلوگیری کرده و وی را برای مدت یک سال از ویزا محروم کردند.

او از بازداشت چند ساعته خود در کنترل گذرنامه فرودگاه آلمان و سپس بازگشتش به بریتانیا اطلاع داد. به گفته وی پلیس فرودگاه به دلیل «ایمنی شرکت‌کنندگان در کنفرانس و نظم عمومی» از ورود او خودداری کرده است.

بنا به گفته سناتور فرانسوی، در نهایت این پزشک فلسطینی‌تبار از طریق ویدیوکنفرانس در نشست مورد نظر شرکت کرده است.

سخنرانی در مراسم «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»

روزنامه بریتانیایی یهودی کرونیکل گزارش داد که دکتر ابوسته سال گذشته در مراسمی در بیروت و به مناسبت سالگرد کشته شدن ماهر الیمانی، یکی از بنیانگذاران «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» سخنرانی کرده است. این رسانه گزارش داد که ابوسته در حالی که «به بنیانگذار فقید این گروه تروریستی به دلیل موفقیت آمیز بودن کاشتن ترس در دل اسرائیلی‌ها سلام می‌کرد» گریه کرده بود.

ماهر یمانی که در سال ۲۰۱۹ بر اثر سرطان درگذشت، از جمله در سال ۱۹۶۸ به دلیل شرکت در عملیات هواپیماربایی و بمبگذاری در هواپیمای شرکت اسرائیلی العال بازداشت شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا امضای پیمان دفاعی با عربستان را به توافق ریاض با اسرائیل مشروط کرد

مذاکرات آتش‌بس غزه در مصر؛ «احتمال توافق و آزادی تعداد بیشتری از گروگان‌ها می‌رود»

ایران و حوثی‌های یمن: در پذیرش دانشجویان آمریکایی حامی فلسطینی‌ها که تعلیق شده‌اند جدی هستیم