مجله فوتبال؛ صعود فرانسه و آلمان، بازی زیبای الجزایر

مجله فوتبال؛ صعود فرانسه و آلمان، بازی زیبای الجزایر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، فرانسه با نتیجه دو بر صفر نیجریه را از پیش رو برداشت تا به دور بعد راه یابد. در این دیدار، دو تیم در نیمه اول بازی برابری را به نمایش گذاشتند که در پایان گلی در بر نداشت. در نیمه دوم و در اواخر بازی، فرانسه بر حملات خود شدت بخشید اما چندین فرصت این تیم با درخشش ونسان انیاما، دروازه بان نیجریه از دست رفت.

در دقیقه ۷۹، انیاما بر روی یک ضربه کرنر خروجی ناموفق داشت و در این زمان پل پوگبا با یک ضربه سر گل اول فرانسه را به ثمر رساند. در وقت های تلف شده هم ضربه آنتوان گریزمن با برخورد به جوزف یوبوی نیجریایی، گل دوم فرانسه را رقم زد.

در دیگر دیدار این روز هم آلمان با نتیجه دو بر یک الجزایر را شکست داد تا در مرحله یک چهارم نهایی با فرانسه روبرو شود.

این نتیجه در حالی رقم خورد که جدال دو تیم در وقت قانونی گلی در بر نداشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد. در وقت اول اضافه آندره شورله بر روی پاس توماس مولر دروازه الجزایر را باز کرد. در آخرین دقیقه وقت های اضافه هم مسعود اوزیل حساب کار را دو بر صفر کرد اما در وقت های تلف شده عبدالمومن جابو یکی از دو گل آلمان را جبران کرد.

الجزایر در این مسابقه بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و به هیچ وجه چهره یک بازنده را نداشت.

نگاهی به مسابقات روز سه شنبه

حال نگاهی به بازی های روز سه شنبه خواهیم داشت تا ببینیم کدام تیم از بین تیم های آرژانتین، سوئیس، بلژیک و آمریکا راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.

آرژانتین در شرایطی این مسابقه را آغاز خواهد کرد که حضور سرخیو آگوئرو در هاله ای از ابهام قرار دارد اما الخاندرو سابیا، سرمربی این تیم اعلام کرد که در صورت آماده نبودن آگوئرو، از ازکیل لاوتزی استفاده خواهد کرد. آقای سابیا جزئیات تاکتیک تیم اش را بر ملا نکرده اما ضمن تمجید از لاوتزی گفته است که برنامه های تهاجمی مختلفی برای این بازی در نظر گرفته است.

از سوی دیگر، سوئیس هم در حالی با آرژانتین روبرو می شود که در مجموع شش بازی گذشته خود با آرژانتین نتوانسته این تیم را شکست دهد. سوئیسی ها در مجموع شش دیدار دو تساوی به دست آورده اند و چهار بار هم بازی را واگذار کرده اند. قرمز پوشان از سال ۱۹۵۴ تاکنون به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا نکرده اند.

در دیگر دیدار روز سه شنبه هم بلژیک و آمریکا با یکدیگر بازی خواهند کرد. بلژیک در مرحله گروهی سه پیروزی به دست آورد و با نه امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شد اما بسیاری معتقدند که این تیم تاکنون به صخره سخت برخورد نکرده است و بازی با آمریکا می تواند اولین چالش جدی بلژیک در این جام باشد. با اینحال بلژیکی ها امیدوارند تا ستارگانی چون ادن آزارد بتوانند این تیم را به دور بعد برسانند.

از سوی دیگر، برآورد می شود که آمریکا هم در این مسابقه، با تاکتیکی تهاجمی بازی کند. این تیم با هدایت یورگن کلینزمن، بازی هجومی خود را تقویت کرده و با ارسال پاس های سریع و توانایی بالای بدنی می تواند برای هر حریفی دردسر ساز باشد. در این میان گفته می شود که جوزی آلتیدور، مهاجم آمریکا که از مصدومیتی رنج می بُرد، ممکن است در این بازی بر روی نیمکت قرار گیرد چرا که در روزهای اخیر با دیگر بازیکنان تمرین کرده است.

پیش بینی مسابقات روز سه شنبه

حال به پیش بینی بخش ورزشی یورونیوز می رسیم شما می توانید
با این پیشی بینی ها موافق یا مخالف باشید و نظرات خود را در صفحه فیس بوک یورونیوز با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بیشتر خبرنگاران ورزشی یورونیوز برد دو بر یک سوئیس در برابر آرژانتین را پیش بینی کرده اند که چندان واقع بینانه به نظر نمی رسد. برای دیگر بازی این روز هم برد دو بر یک آمریکا در برابر بلژیک پیش بینی شده است.

نحوه استقبال از تیم های بازنده

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_GB/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));Post by euronews.

تیم هایی که از دور رقابت های جام جهانی کنار رفته اند، یکی پس از دیگری به خانه باز می گردند اما نحوه استقبال از این تیم ها متفاوت است.

تیم کره جنوبی که با کسب دو شکست در برابر الجزایر و بلژیک و یک تساوی در برابر روسیه به خانه بازگشت، در فرودگاه مورد اهانت هواداران قرار گرفت.

آگهی

کره ای ها با پرتاب شکلات که در فرهنگ این کشور توهین محسوب می شود از تیم ملی خود استقبال کردند اما علیرغم بسیاری دیگر از بازیکنان تیم های دیگر از جمله اسپانیا که خود را از دید مردم کشورشان پنهان کردند، بازیکنان کره ایستادند و اعتراض هواداران را شنیدند.

از سوی دیگر، اعضای تیم ملی شیلی هم که عملکردی درخشان در جام جهانی داشتند، در میان استقبال گرم هواداران خود وارد سانتیاگو شدند و سپس در کاخ ریاست جمهوری با میشل باشله، رئیس جمهوری این کشور دیدار کردند.

خانم باشله در این دیدار از زحمات بازیکنان این تیم قدردانی کرد. شیلی در جام جهانی اسپانیا و استرالیا را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت اما در آن مرحله در ضربات پنالتی مغلوب برزیل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیم ملی فوتبال الجزایر قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد

دو استادیوم فوتبال که میزبان بازیهای جام جهانی برزیل بودند به فروش گذاشته شدند

در ستایش عدم قطعیت در فوتبال