طرح «هفت گام»، مجالی برای ملاقات رقصنده های جوان اروپایی با طراحان رقص

طرح «هفت گام»، مجالی برای ملاقات رقصنده های جوان اروپایی با طراحان رقص
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طرح اروپایی موسوم به “هفت استپس” (هفت گام) تعدادی از رقصنده های جوانی را گرد هم آورده است تا با طراحان رقص آشنا شوند و بتوانند در آینده، رقص را بصورت

آگهی

طرح اروپایی موسوم به “هفت استپس” (هفت گام) تعدادی از رقصنده های جوانی را گرد هم آورده است تا با طراحان رقص آشنا شوند و بتوانند در آینده، رقص را بصورت حرفه ای ادامه دهند.

یکی از گروههای رقص که در این طرح شرکت کرده است، گروه رقص خیابانی “کرامپ” است. این گروه “بی بی اف” نام دارد. یک سال پیش در برنامه نسل نو با اعضای گروه رقص “ بی بی اف” آشنا شدیم. آن موقع این گروه رقص خود را برای شرکت در این طرح اروپایی آماده می کرد.

این گروه رقص خیابانی، اولین بار تمریناتش را در ایستگاه راه آهن “گار دو پاله” در شهر لی یژ بلژیک آغاز کرد. اعضای گروه پس از شرکت در طرح اروپایی “هفت استپس” با گریچکا، طراح فرانسوی رقص آشنا شدند. امروز گروه “بی بی اف” به همراه چند گروه رقص خیابانی دیگر که در این پروژه شرکت کرده اند، در آمستردام برنامه اجرا می کند.

هندریک یکی از اعضای این گروه می گوید: [حین رقصیدن] باید به مخاطبان و کسانی که تصور می کنند رقص کرامپ، رقصی خشن یا با سبک آزاد است، بگوییم که اینطور نیست. در اینجا با کسانی آشنا شویم که شاید از ما دعوت کنند در جاهای دیگر هم برنامه اجرا کنیم و این اتفاق فوق العاده ای است.»

ماروین موتن، طراح رقص است که با طرح “هفت گام” همکاری می کند. وی درباره این طرح می گوید:
«رقصندگان جوان از طریق این برنامه ها با طراحان رقص آشنا می شوند. شرکت در این طرح برای آنها فرصتی فراهم می کند تا بتوانند زمینه های فرهنگی شان، فرهنگ رقص و تجاربشان در اجرای برنامه را با همدیگر سهیم شوند و به این ترتیب رقص را بطور حرفه ای ادامه دهند.»

طرح رقصهای خیابانی “هفت استپس” (هفت گام) در چارچوب برنامه “خلاقیت در اروپا” اجرا می شود که بودجه آن را کمیسیون اروپا تامین می کند.

ژولی داریه، مسئول هماهنگ کننده طرح می گوید: «در این طرح رقصنده ها را آموزش می دهیم و کاری می کنیم که بتوانند به کشورهای مختلف سفر کنند. به این ترتیب برای کار در محیط حرفه ای، و با افراد حرفه ای آماده می شوند. مجبور خواهند بود [حین انجام برنامه] به نورپردازی (مسائل فنی) فکر کنند، وهر لحظه برای اجرای برنامه آماده باشند.»

چند لینک جالب و مفید:

طرح “هفت استپس” (هفت گام) :
http://www.7steps.eu/EN/index.php

برنامه خلاقیت در اروپا:
http://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/

گروه رقص “بی بی اف”: https://fr-fr.facebook.com/BangerzFam

صفحه فیس بوک گریچکا، طراح رقص: https://www.facebook.com/pages/Grichka-RAF-NY-Madrootz/104205133048556

وبلاگ ماریون موتن: http://marionmotin.blogspot.fr/

لینک برنامه نسل نو درباره گروه “بی بی اف“، مارس ۲۰۱۴:
http://persian.euronews.com/2014/03/10/step-into-krump-the-dance-craze-that-s-shaking-up-belgium/

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقص خیابانی کرامپ، پر تحرک اما با احساس

سفر به دنیای ترجمه و طراحی جلد کتاب در جمهوری چک

برنامه های اروپا برای نسل اراسموس