بحران آب در شمال مالی

بحران آب در شمال مالی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمبود شدید آب ساکنان شمال مالی را تهدید می کند. مردم شهر کیدال در شمال شرقی این کشور آفریقایی، تنها از آب پمپ شده به وسیله ژنراتورهای صلیب سرخ

آگهی

کمبود شدید آب ساکنان شمال مالی را تهدید می کند. مردم شهر کیدال در شمال شرقی این کشور آفریقایی، تنها از آب پمپ شده به وسیله ژنراتورهای صلیب سرخ استفاده می کنند. آنها برای تهیه آب، مجبورند هر روز با کامیون یا گاری های اسبی تا چاه های آب واقع در ده کیلومتری شهر بروند.

یکی از اهالی کیدال می گوید: «وضعیت واقعا بحرانی است و گروه ثبات سازمان ملل مسئول آن است. با تمام قدرت و امکاناتی که دارند، نتوانسته اند منابع جدید آب ایجاد کنند تا به این مردم کمکی بشود. هیچ کاری نمی کنند. تا حالا که هیچ کاری نکرده اند.»

کریستف سیویون رئیس گروه مأموریت چندجانبه سازمان ملل برای ثبات در مالی، مینوسما، می گوید: «اتهاماتی که به مینوسما می زنند و آن را باعث مشکل بی آبی می دانند، واکنشی شتابزده است. ما در موقعیتی هستیم که دولت مالی حضور ندارد، پنجاه درصد مصرف کنندگان آب از اینجا رفته اند. بسیاری از مردم کیدال از این شهر کوچ کرده اند. بنابراین فکر نمی کنم مینوسما آب شهر را برداشته یا دزدیده باشد.»

تا پیش از امضای پیمان آشتی در بیستم ژوئن گذشته، مردم شمال مالی با خطر جنگ روبرو بودند، اما امروز از نبود دسترسی به آب و غذا رنج می برند.

مینوسما نام یک مأموریت چند جانبه سازمان ملل برای ثبات در مالی است و در حدود یازده هزار سرباز از کشورهای مختلف آفریقا در آن شرکت دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایتخت تشنه و گرما‌زده؛ وزیر نیرو: آب تمام نقاط تهران وصل است

انرژی زمین‌گرمایشی؛ اروپا چگونه از سفره‌های آبی زیرزمینی گرما تولید می‌کند؟

خشکسالی در فرانسه؛ اکنون می‌توان عرض رودخانۀ «لوآر» را پیاده طی کرد