گفتگو با سفیر اوکراین در هلند

گفتگو با سفیر اوکراین در هلند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بدنبال رفرانومی که در هلند در مورد معاهده حسن تفاهم و نزدیکی با اوکراین برگزار شد، با ارتباط ماهواره ای با اولکساندر هورین، سفیر اوکراین در هلند،

آگهی

بدنبال رفرانومی که در هلند در مورد معاهده حسن تفاهم و نزدیکی با اوکراین برگزار شد، با ارتباط ماهواره ای با اولکساندر هورین، سفیر اوکراین در هلند، گفتگو کرده ایم.

آندره یی بکتف، گزارشگر یورونیوز نظر آقای هورین را در مورد نتیجه رفراندوم و پیام آن به اوکراین و اتحادیه اروپا جویا شد:

اولکساندر هورین: این رفراندوم دربارده اوکراین نبود؛ این رفراندوم درباره اتحادیه اروپا و مخالفان آن بود. رای دهندگان به مواردی متفاوت رای دادند نه به معاهده نزدیکی با اوکراین.

یورونیوز: می دانیم که روسیه در این انتخابات فعال بوده است. آیا روسیه می تواند در این جنگ تبلیغاتی علیه اوکراین و اتحادیه اروپا اعلام پیروزی کند؟

اولکساندر هورین: نتیجه این رفراندوم روند اوضاع در اوکراین را تغییر نخواهد داد. کشور بسوی روابط نزدیک با اروپا گام برمی دارد و در تلاش جذب ارزشها و استانداردهای زندگی در اروپاست.

*یورونیوز: اما این این روند با نتیجه رفراندوم لطمه خورده است؟ آیا “میدان” و میل مردم برای پیوستن به اروپا ضربه دیده است؟

اولکساندر هورین: فکر نمی کنم. در واقع معاهده نزدیکی میان اوکراین و اتحادیه اروپا بصورت غیر رسمی فعال و طرفین از آن مستفید می شوند.

یورونیوز: گام بعدی کیف چیست؟

اولکساندر هورین: کیف به اقدامات اصلاحی اش ادامه خواهد داد. بنظر من این یکی از مهمترین عواملی است که اوکراین را به اتحادیه اروپا پیوند خواهد داد. در واقع، ما بخشی از این خانواده هستیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها

اتحادیه اروپا از بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد یورویی به مصر خبر داد