اعتصاب کارکنان برج مراقبت فرودگاه زاونتم بروکسل

اعتصاب کارکنان برج مراقبت فرودگاه زاونتم بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتصاب کارکنان برج مراقبت فرودگاه زاونتم بروکسل باعث خشم مسافران و مقامات دولتی بلژیک شده است. اعتصاب این کارکنان اعتراضی است به افزایش سنوات برای

آگهی

اعتصاب کارکنان برج مراقبت فرودگاه زاونتم بروکسل باعث خشم مسافران و مقامات دولتی بلژیک شده است. اعتصاب این کارکنان اعتراضی است به افزایش سنوات برای بازنشستگی. در پی این اعتصاب بیش از ۲۰۰ پرواز از ۴۰۰ پرواز این فرودگاه لغو شده است. بسیاری از مسافران در فرودگاه اصلی بروکسل صبح چهارشنبه خشمگین بودند.

یکی از مسافران می گوید: “واقعا شرم آور است، واقعا شرم آور است. تنها چیزی که می توانم بگویم. به جای کمک به آغاز کار زاونتم، دقیقا خلاف آنرا انجام می دهند. این کارشان زخم و درد پس از حمله به زاونتم را عمیق تر می کند.” دیگر مسافر هم می گوید: “اینکارشان بی احترامی است. بی احترامی به قربانیان حملات بروکسل، همکارانشان و مردمی که اینجا جانشان را از دست داده اند.”

شارل میشل نخست وزیر بلژیک هم در این باره گفت: “نمی پذیریم که یک اقلیت غیرمسئولانه ما را به چالش بکشند. اینکار آنها بنوعی باج گیری است و پزشکان که مرخصی استعلاجی آنها را تایید کرده اند غیرمتعهد هستند و آنها را تنبیه خواهیم کرد. این یک پیام ویژه به این پزشکان است.”

برج مراقبت فرودگاه کلیدی ترین و اساسی ترین قسمت یک فرودگاه است و بدون حضور کارکنان برج مراقبت پروازها از کار می افتند. اعتراض مسافران و مقامات دولتی در حالیست که تنها ده روز است که فرودگاه دوباره پس از حملات تروریستی ۲۲ مارس بازگشایی شده است و تنها نیمی از پروازهای معمول به بروکسل که بنوعی قلب اروپا محسوب می شوند، می رسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

حمله با چاقو به پلیس در بروکسل؛ دست‌کم یک مامور بلژیکی کشته شد

گفتگویی با خانواده دو قربانی حمله تروریستی بروکسل