واکنش ترامپ به اتحاد دو رقیب جمهوریخواه

واکنش ترامپ به اتحاد دو رقیب جمهوریخواه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، ثروتمندی که با اعلام نامزدی در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای مقام ریاست جمهوری جنجال برانگیخته می گوید که اتحاد دو رقیبش، اقدامی

آگهی

دونالد ترامپ، ثروتمندی که با اعلام نامزدی در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای مقام ریاست جمهوری جنجال برانگیخته می گوید که اتحاد دو رقیبش، اقدامی از سر ناامیدی است.

آقای ترامپ در حالی از سناتور تد کروز و جان کاسیچ، فرماندار ایالت اوهایو انتقاد کرده که این دو نامزد رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای شکست این رقیب مشترک خود متحد شده اند.

آقای کاسیچ گفت: «ما همه منابع جهان را در اختیار نداریم ولی همچنان پیش می رویم و باید از منابع خود هوشمندانه استفاده کنیم. من حس می کنم بسیار منصفانه است که به جاهایی بروم که بتوانم منابعم را به موثرترین حالت خرج کنم و این برای سناتور کروز هم صدق می کند. اتفاق بزرگ این است که ما داریم پیمان می بندیم. این یک پیمان باز خواهد بود و سپس نمایندگان حزبی، کسی را انتخاب می کنند که بهترین عملکرد را در پائیز داشته باشد.»

سناتور کروز که بر رقابت سوم مه در ایالت ایندیانا تمرکز دارد، به نفع آقای کاسیچ در ایالات اوریگان و نیومکزیکو کنار می ایستد. آقای کروز در جمع هوادارانش گفت: «۶۵ تا ۷۵ درصد جمهوریخواهان در سراسر کشور متوجه اند که دونالد ترامپ بهترین نامزد برای رویارویی با هیلاری کلینتون نیست. اگر ما دونالد ترامپ را نامزد کنیم، هیلاری می برد و او با رقمی دو برابر پیروز خواهد شد.»

پیروزی هفته گذشته دونالد ترامپ در نیویورک و کسب نتایج پیش بینی شده در تعدادی از ایالات شرقی، روحیه بسیاری از جمهوریخواهان مخالفش را تضعیف کرده است. جمهوریخواهان بر این باورند که در صورت پیروزی آقای ترامپ در ایالت ایندیانا، تمایل و پشتیبانی مالی برای متوقف کردن وی در دیگر ایالات باقی مانده وجود نخواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۵ وعده ترامپ در مبارزات انتخاباتی؛ اگر او بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نیکی هیلی به کارزار انتخاباتی خود برای ورود به کاخ سفید پایان داد

سه‌شنبه بزرگ به کام ترامپ و بایدن؛ آمریکا آماده رقابت تکراری در انتخابات ریاست جمهوری