ترامپ موضع خود در مورد مالیات ثروتمندان را تغییر داد

ترامپ موضع خود در مورد مالیات ثروتمندان را تغییر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری از افزایش مالیات ثروتمندان در آمریکا حمایت کرد. این موضع گیری جدید دونالد ترامپ

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری از افزایش مالیات ثروتمندان در آمریکا حمایت کرد. این موضع گیری جدید دونالد ترامپ علاوه بر افزایش مالیات ثروتمندان، افزایش حداقل دستمزد در این کشور را نیز دربر می گیرد.

پیشتر این میلیاردر آمریکایی از تخفیف مالیاتی برای ثروتمندان سخن گفته بود. این نامزد جمهوریخواه در گفت و گو با شبکۀ «ای بی سی» در این باره گفت: «صادقانه بگویم فکر می کنم [مالیات] برای ثروتمندان باید بالا برود، می دانید واقعا باید افزایش پیدا کند. وقتی که نوبت به مذاکره و حرف زدن می رسد فکر می کنم در مورد ثروتمندان نسبت به طبقۀ متوسط کمتر حرف زده و موضع گرفته ام.»

دونالد ترامپ در حالی این موضع گیری خود را به نظر عموم رسانده که هنوز در میان جمهوریخواهان برای انتخاب وی به عنوان نامزد نهایی این حزب یکپارچگی بوجود نیامده است. در حالیکه تعدادی از چهره های شاخص این حزب از جمله میت رامنی و بوش پدر و پسر به جنبش «هر کس بجز ترامپ» پیوسته اند، جان مک کین، سناتور جمهوریخواه در مصاحبه ای با شبکۀ سی ان ان با بیان اینکه دونالد ترامپ می تواند یک «رهبر توانا» باشد، نادیده گرفتن ارادۀ رای دهندگان را «ابلهانه» نامیده است.

دونالد ترامپ در واکنش به این تردید در میان جمهوریخواهان گفته است نیازی به ایجاد اتحاد در این حزب ندارد چرا که رای میلیون ها دموکرات را از آن خود خواهد کرد.

در جبهۀ مقابل، هیلاری کلینتون که با فاصلۀ بسیاری از برنی ساندرز، نامزد سوسیالیست دموکرات قرار دارد می گوید بسیاری از جمهوریخواهان بعد از کنار کشیدن رقبای دونالد ترامپ با وی تماس گرفته و از وی اعلام حمایت کرده اند. این نامزد دموکرات تاکید کرده است که برای پیروزی بر نامزد احتمالی جمهوریخواهان دست رای دهندگان دموکرات، مستقل و حتی جمهوریخواه مخالف دونالد ترامپ را می فشارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه ناهموار هیلاری کلینتون در رقابت درون حزبی

سه شنبه بزرگ و دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد