«ایران برای توقف سقف تولید نفت خود آماده نیست»

«ایران برای توقف سقف تولید نفت خود آماده نیست»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در آستانه برگزاری نشست غیر رسمی اوپک در الجزیره اعلام کرد که کشورش برای توافق به‌منظور ثابت نگاه داشتن سطح تولید نفت در این اجلاس، آماده نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پایتخت الجزایر، آقای زنگنه سه‌شنبه ۲۷ سپتامبر و در حاشیه یک کارگروه درباره انرژی گفت: «دستیابی به یک توافق در دو روز در برنامه کاری ما نیست و برای چنین کاری احتیاج به زمان برای مشاوره‌های عمیق‌تری داریم.» با این حال وزیر نفت ایران احتمال انعقاد موافقتنامه برای اجلاس رسمی اوپک در تاریخ ۳۰ نوامبر در وین را ممکن دانست.

ایران در ماه‌های گذشته و در برابر درخواست‌های کشورهای صادرکننده نفت بارها اعلام کرده است که تا رسیدن به تولید۴ میلیون بشکه، معادل سطح تولید پیش از تحریم‌ها، میزان استخراج نفت خود را کاهش نخواهد داد. این کشور در حال حاضر روزانه بین سه میلیون و ششصد تا سه میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت تولید می‌کند. این در حالی است که با وجود ادامه چالش‌ها برای انتقال پول نفت صادراتی ایران، تهران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای فروش نفت به کشورهای دیگر را به شدت افزایش داده است.

Why OPEC Can't Agree#Oil output changes since 2010:
Winners: #shale#Saudi#Iraq#Russia
Losers: #Iran#Nigeria#Libyaa_coops1</a> <a href="https://twitter.com/Reuters">Reuterspic.twitter.com/7kQAud1xES

— Christopher Johnson (@chris1reuters) September 27, 2016

قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ و همزمان با افزایش شدید نفت شیل آمریکا سقوط کرد. کشورهای عضو اوپک از همان زمان و به‌منظور تثبیت حضور خود در بازارهای جهانی، عرضه نفت خود را افزایش دادند. در ماه‌های گذشته روسیه و عربستان برای کاهش سطح تولید به توافق ابتدایی دست یافتند، اما با وجود درخواست‌های رسمی و غیر رسمی این دو کشور صادرکننده نفت از تهران برای تثبیت میزان تولید، ایران چنین خواسته‌ای را نپدیرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا