تاکید رهبران «بریکس» بر اتحاد اعضا در زمینه تجارت

تاکید رهبران «بریکس» بر اتحاد اعضا در زمینه تجارت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبران کشورهای عضو گروه موسوم به «بریکس» در دومین و آخرین روز نشست خود در هند بر اتحاد بین خود تاکید کردند.

آگهی

رهبران کشورهای عضو گروه موسوم به «بریکس» در دومین و آخرین روز نشست خود در هند بر اتحاد بین خود تاکید کردند. برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای گروه بریکس هستند. نمایندگان این کشورها موافقت کردند که برای ایجاد توازن در اقتصاد جهان روابط تجاری خود را گسترش بدهند. در این نشست رهبران بریکس با ایجاد یک سازمان اعتبارسنجی مالی موافقت کردند.

این در حالی است که متحدان دو کشور قدرتمند بریکس یعنی روسیه و چین در اختلافات بین هند و پاکستان مواضع کاملا متضادی دارند. روسیه متحد هند محسوب می شود اما چین از پاکستان حمایت می کند.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفت: «رشد اقتصادی جهان همچنان شکننده است. تجارت جهانی و میزان سرمایه گذاری در حال سقوط است. قیمت کالاها افزایش پیدا کرده است و همچنان دچار نوسان است. هنوز مشکلات ریشه ای که می توانند بحران مالی جهانی دیگری را رقم بزنند حل نشده اند.»

پنج کشور عضو بریکس حدود نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و در مجموع معادل یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تامین می کنند.

در حاشیه این نشست رهبران هند و روسیه قرارداد تحویل یک سامانه پیشرفته دفاع هوایی به هند را امضا کردند. سامانه اس-۴۰۰ پیشرفته ترین سامانه دفاعی روسیه است.

هدف هند از امضای این توافقنامه نظامی، مقابله با پاکستان است که از طرف دولت هند به حمایت از شبه نظامیان تروریست متهم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟

واکنش مسکو به کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین: جنگ ترکیبی آمریکا تحقیری به سبک ویتنام به دنبال دارد

زبان روسی و اصلاحات قضایی در گاگائوزیا؛ چالش‌های جدیدی که دولت مولداوی با آنها مواجه است