برگزاری هجدهمین اجلاس اتحادیه اروپا و اوکراین

برگزاری هجدهمین اجلاس اتحادیه اروپا و اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هجدهمین اجلاس اتحادیه اروپا و اوکراین روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شد.

آگهی

هجدهمین اجلاس اتحادیه اروپا و اوکراین روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شد. اصلاح قانون اساسی اوکراین، مبارزه با فساد در این کشور و همچنین موضوع آزادسازی ویزا برای شهروندان اوکراین، موضوعات اصلی این اجلاس بود.

دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در زمینه آزادسازی ویزا گفت: «خوشحالم که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آزادسازی ویزا برای شهروندان اوکراین موافقت کردند. اوکراین خود را با استانداردهای اروپا وفق داده و تصمیم درباره ویزا پاداش تلاش این کشور است.»

بر اساس این طرح بیش از ۴۵ میلیون شهروند اوکراین در آینده ای نزدیک می توانند به مدت ۳ ماه در کشورهای عضو منطقه شنگن اقامت داشته باشند.

پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین نیز درباره خطراتی که اروپا را تهدید می کند اظهار داشت: «اتحادیه اروپا همواره عملکرد قابل قبولی داشته است. حال ارزشهای اساسی این اتحادیه از سوی توده گراها (نیروهای پوپولیست)، ملی گراها، مخالفان اروپایی واحد و روسیه مورد حمله قرار گرفته است.»

در این اجلاس دو طرف توافقنامه ای هم در زمینه انرژی امضا کردند. روسیه شیرهای گاز خود را بر روی اوکراین بسته است. این توافقنامه به اوکراینی ها اطمینان خواهد داد که در سرمای زمستان گازشان تامین خواهد شد. اروپا گاز خریداری شده از روسیه را به اوکراین می فروشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها

اتحادیه اروپا از بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد یورویی به مصر خبر داد