کره شمالی موشک بالستیک دیگری را آزمایش کرد

کره شمالی موشک بالستیک دیگری را آزمایش کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هشدارهای آمریکا، چین و کره جنوبی در قبال تحرکات موشکی و هسته ای کره شمالی موثر واقع نشد و پیونگ یانگ بار دیگر در نخستین ساعات بامداد شنبه با شیلک یک موشک بالستیک نشان داد که از موضع خود عقب نشینی نمی کند.

به گزارش یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی این آزمایش موفقیت آمیز نبوده و موشک لحظاتی پس از پرتاب در آسمان منفجر شده است.

ایالات متحده آمریکا که طی هفته های گذشته بارها تاکید کرده که برای مهار جاه طلبی های هسته ای و موشکی کره شمالی «همه گزینه ها روی میز هستند» به همکاری چین، متحد اصلی کره شمالی هم نظر دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار امیدواری کرده که تلاش های شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور به نتیجه برسد.

از همین رو بود که رئیس جمهوری آمریکا پس از آزمایش اخیر کره شمالی، در یک پیام توییتری رفتار پیونگ یانگ را «بی احترامی به خواسته های چین» توصیف کرد.

North Korea disrespected the wishes of China & its highly respected President when it launched, though unsuccessfully, a missile today. Bad!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 28 avril 2017

دونالد ترامپ به مناسبت یکصدمین روز ورود به کاخ سفید و در گفت و گو با خبرگزاری رویترز «درگیری جدی» با کره شمالی را محتمل دانست و اظهار امیدواری کرد که رهبر کره شمالی رفتار معقولی داشته باشد.

کره شمالی درست ساعاتی پس از آن دست به این آزمایش موشکی زد که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل کوتاهی در تحریم کره شمالی انتقاد کرده بود. وزیر خارجه آمریکا در جلسه فوق العاده اعضای شورای امنیت از چین نیز خواست تا کره شمالی را تحت فشار اقتصادی قرار دهد.

از سوی دیگر به گزارش تلویزیون ژاپن، ناو هواپیمابر کارل وینسون که گفته می شد از ابتدای ماه جاری میلادی عازم منطقه شده، روز جمعه به ناگازاکی رسید. پیشتر در اواسط ماه جاری میلادی پیونگ یانگ در واکنش به اعزام این ناو گفته بود که حمله احتمالی آمریکا را با پاسخی مناسب تلافی می کند.

کره شمالی حدود دو هفته پیش هم به آزمایش موشکی دیگری دست زده بود که آن هم ناموفق گزارش شده است.

رشته تحرکات موشکی و هسته ای کره شمالی نگرانی آمریکا، ژاپن، چین و از همه مهمتر کره جنوبی را برانگیخته است. واشنگتن پیش از این بارها حمایت خود را از سئول در برابر تهدیدهای کره شمالی اعلام کرده و برای این منظور در ماه مارس روند استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» را در این کشور آغاز کرد. آنچه انتفاد تند پکن و پیونگ یانگ را به همراه داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه آمریکا: برای مقابله با کره شمالی همه گزینه ها روی میز است

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد