توتال: برای ماندن در ایران شانس خیلی کمی داریم

توتال: برای ماندن در ایران شانس خیلی کمی داریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توتال: برای ماندن در ایران شانس خیلی کمی داریم

آگهی

پاتریک پویانه، مدیر عامل توتال روز جمعه در جمع سهامداران این شرکت احتمال باقی ماندن در پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد.

آقای پویانه گفت: «اگر از تحریم‌های آمریکا معاف تشویم، نمی‌توانیم این پروژه را ادامه دهیم. احتمال چنین معافیتی هم بسیار پایین است.»

توتال به موجب قراردادی چهار میلیارد و هشتصد هزار دلاری که ماه ژوئیه ۲۰۱۷ با ایران به امضاء رساند ۵۰.۱ درصد از سهم کنسرسیوم توسعه فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی را در اختیار دارد. شرکت ملی نفت چین و شرکت ایرانی خدمات نفت و گاز ایران، پتروپارس دیگر اعضای این کنسرسیوم هستند که هر یک به ترتیب ۳۰ و ۱۹.۹ درصد در این پروژه سهیم اند.   

شرکت توتال پیش از این هشدار داده بود که در صورت عدم دریافت چراغ سبز از سوی آمریکا به فعالیت خود در ایران پایان می دهد.

بیشتر بخوانید:

توتال: اگر از تحریم‌ها مستثنی نشویم، نمی‌توانیم در ایران بمانیم

این درحالیست که فرانسه و اتحادیه اروپا ببه صراحت اعلام کرده اند که برغم خروج آمریکا از برجام و تهدید های مطرح شده از سوی واشنگتن بر ضد شرکت های اروپایی طرف معامله با ایران تمام تلاش خود را برای مقابله با این تحریم های به خرج خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا فرایند مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را از جمعه آغاز می‌کند

مهرداد عمادی، مشاور اتحادیه اروپا: توتال در کوتاه مدت ایران را ترک نمی‌کند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز هشتم مه با اعلام خروج کشورش از توافقنامه هسته ای میان پنج قدرت جهانی و ایران تاکید کرد تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ضمن اعلام وضع تحریم‌ها و مجازاتهای اقتصادی سنگین تر علیه ایران در آینده تصریح کرده بود که چنانچه شرکتهای بین‌المللی این تحریم‌ها را نقض کنند با تنبیهات سخت آمریکا مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا از برجام خارج شد

تاکید دوباره مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه بر احتمال ضعیف ادامه همکاری با ایران در طرح فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی در حالی صورت می گیرد که وزیر نفت ایران پیشتر به این شرکت برای مذاکره با آمریکا و باقی ماندن در کنسرسیوم دو ماه فرصت داده بود.

آقای بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران روز چهارشنبه با اعلام این ضرب الاجل تاکید کرده بود که پس از پایان این مهلت و ادامه بلاتکلیفی توتال، شرکت ملی نفت چین جایگزین این شرکت در کنسرسیوم خواهد شد.

به صفحه توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تردید شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به ایران پس از لغو تحریم‌ها؛ توتال: برنمی‌گردیم

زنگنه: توتال برود چین را جایگزین می‌کنیم

ماکرون: گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست