چراغ‌های برج ایفل به یاد روزنامه‌نگاران مقتول خاموش شد

چراغ‌های برج ایفل به یاد روزنامه‌نگاران مقتول خاموش شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در میان عکس‌هایی که خبرنگاران از همکاران کشته شده خود در دست داشتند، تصویر جمال خاشقجی نیز دیده می‌شد.

آگهی

چراغ‌های برج ایفل به یاد روزنامه‌نگارانی که در سال جاری میلادی کشته شده‌‌اند به طور نمادین خاموش شد.

در شامگاه پنج‌شنبه ۱۰ آبان در هنگام خاموش شدن چراغ‌های برج ایفل، گروهی از خبرنگاران از فرانسه و کشورهای دیگر در میدان تروکادرو پاریس، در نزدیکی برج ایفل تجمع کردند و با در دست داشتن عکس برخی از همکاران‌شان که در سال جاری کشته شده‌اند، نسبت به قتل روزنامه‌نگاران در جهان اعتراض کردند.

این خبرنگاران با حمل پلاکاردهایی که روی آن هشتگ «بدون مجازات» نوشته شده بود، نسبت به نبود اراده برای پیگرد عاملان قتل روزنامه‌نگاران نیز اعتراض کردند.

کریستوف دلوار، مبدع روز جهانی «پایان بی‌کیفری برای جرایم علیه خبرنگاران» که در این تجمع حضور داشت، گفت: «قتل خبرنگاران باید متوقف شود. در فاصله ۱۵ سال ۱۰۶۶ خبرنگار کشته شده‌اند. ۷۷ نفر دیگر هم همکار رسانه بوده‌اند که باید به این رقم افزوده شوند. آمار امسال از سال گذشته بسیار بیشتر است.»

در میان عکس‌هایی که خبرنگاران از همکاران کشته شده خود در دست داشتند، تصویر جمال خاشقجی نیز دیده می‌شد. جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی بود که روز دهم مهر برای انجام امور اداری وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید.

فابیولا بداوی، یکی از همکاران پیشین جمال خاشقجی در مورد این روزنامه‌نگار می‌گوید: «او فردی عاشق آزادی، حقیقت و زندگی بود.»

مسئولان شهرداری پاریس معمولا برای انتقال پیام‌های گوناگون به مناسبت‌های مختلف رنگ چراغ‌های برج ایفل را به صورت نمادین عوض کرده یا آنها را خاموش می‌کنند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برج ایفل پس از سه ماه تعطیلی به روی بازدید‌کنندگان باز شد

تلاش برای صعود از برج ایفل در پاریس منجر به تخلیه آن شد

از خبرنگار ایرانی تا بلغاری؛ زبان سرخ در اروپا هم سر سبز را بر باد می‌دهد