یوروویژن ۲۰۱۹؛ آشنایی با بخت‌های بهترین ترانه سال اروپا

یوروویژن ۲۰۱۹؛ آشنایی با بخت‌های بهترین ترانه سال اروپا
Copyright Andres Putting
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسابقات یوروویژن ۲۰۱۹ قرار است در تل آویو برگزار شود.

آگهی

مرحله نیمه نهایی مسابقات یوروویژن سال ۲۰۱۹ از روز سه‌شنبه ۱۳ مه در تل آویو، پایتخت اسرائیل برگزار می‌شود.

این مسابقه که هر سال بین خوانندگان جوان کشورهای مختلف اروپایی برگزار می‌شود امسال قرار است به میزبانی تل آویو برگزار شود. میزبانی که بسیار هم جنجال برانگیز شده و اعتراض گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و همچنین فعالان حقوق بشر را به همراه داشته است.

این شصت و چهارمین دوره مسابقات یوروویژن است که گفته می‌شود دانکن لورنس، نماینده کشورهلند یکی از شانس‌های اصلی کسب جایزه نخست است.

در این دوره از مسابقات نمایندگان ۴۱ کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و به نظر می‌رسد بعد از نماینده هلند، خواننده روس دومین شانس اصلی برای بردن عنوان بهترین خواننده سال باشد.

در ادامه مروری داریم به نامزدهای اصلی که بیشترین بخت را برای پیروزی در جشنواره امسال دارند.

هلند

دانکن لورنس خواننده جوان هلندی زمانی که تنها ۱۶ سال داشت در یک مسابقه استعدادیابی موسیقی، توانایی‌های خود را نشان داد و به عنوان یکی از استعدادهای آتی موسیقی هلند معرفی کرد.

لورنس نخستین کار خود را در ۱۶ سالگی اجرا و ضبط کرده است.

لورنس با ترانه Arcade صاحب بیشترین شانس پیروزی در مسابقات یوروویژه ۲۰۱۹ است. احتمال پیروزی او ۲۵ درصد تخمین زده شده است.

روسیه

سرگی لازاروف برای دومین بار نماینده روسیه در این جشنواره خواهد بود. او کار حرفه‌ای خود را از کودکی آغاز کرده است. لازاروف در مسابقات یوروویژن ۲۰۱۶ که در استکهلم سوئد برگزار شد در جایگاه سوم قرار گرفت.

این خواننده جوان روس با ترانه Scream در جشنواره یوروویژن ۲۰۱۹ حضور یافته است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است شانس پیروزی او در مسابقات امسال ۱۲ درصد است.

سوئد

جان لوندویک نماینده سوئد در یوروویژن ۲۰۱۹ است. جان البته تنها یک خواننده نیست و در زمینه ترانه نویسی و آهنگسازی هم فعال است.

لوندویک با ترانه Too late for love در یوروویژن ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

شانس پیروزی او در فستیوال امسال ۷ درصد تخمین زده می‌شود. این ترانه جان، این روزها پرطرفدارترین در سوئد به شمار می‌رود و در رادیو سوئد هم بیش از هر ترانه دیگری پخش شده است.

ایتالیا

ماتئو سالوینی حتما از شنیدن نام نماینده کشورش در مسابقات یوروویژن ۲۰۱۹ خوشحال نخواهد شد. آلساندرو محمود خواننده مصری‌الاصل که مادری ایتالیایی دارد در میلان به دنیا آمده است و قرار است نماینده کشوری باشد که این روزها دولتش یکی از مهاجر ستیزترین دولت‌های اروپایی است.

سالوینی حتی در صفحه توییتر خود هم به انتخاب این خواننده همجنسگرا به عنوان نماینده ایتالیا اعتراض کرده بود.

محمود که با ترانه پول Soldi در یوروویژن ۲۰۱۹ شرکت کرده شانسی حدود ۴ درصد برای کسب بهترین ترانه سال را به خود اختصاص داده است.

نمایندگان کشورهایی چون اسپانیا، اتریش و مالت هم دیگر خوانندگانی هستند که از شانس بیشتری نسبت به دیگران برای پیروزی در مسابقات یوروویژٰن ۲۰۱۹ برخوردارند.

مرحله پایانی یوروویژن ۲۰۱۹ شنبه ۱۸ می در تل آویو برگزار خواهد شد.

آگهی

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیمه نهایی مسابقه آواز یوروویژن؛ کدام کشورها به فینال راه یافتند؟

رقص نتانیاهو برای یوروویژن

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد