مبل قرمز یورونیوز: از زیرساخت راه‌ها در اتریش تا قدرت گرفتن راست‌ افراطی در لهستان

مبل قرمز یورونیوز: از زیرساخت راه‌ها در اتریش تا قدرت گرفتن راست‌ افراطی در لهستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«همین حالا بیش از ۴۰ میلیارد یور برای سازماندهی افراد دگرجنسگرا خرج می‌شود و ما نمی‌خواهیم چنین سازمان‌هایی اینجا در لهستان وجود داشته باشد. به نظر ما این چیز خوبی نیست.»

آگهی

جورج ۲۹ سال دارد. هشت نسل پیشین خانواده او برای حدود ۳۰۰ سال در همین منطقه کشاورزی کرده اند. جورج و همسرش جولیا معتقدند با وجود تمام چالش‌ها، زندگی در مزرعه فوق‌العاده است.

جولیا هوفبائر می‌گوید: «تحادیه اروپا همزمان نقاط مثبت و منفی دارد. ولی فکر می‌کنم خوبی‌هایش بیشتر است. داشتن سیاست‌های مشترک برای تمام اعضای اتحادیه اروپا دشوار است. در اتریش هنوز هم مزارع کوچک پرشماری وجود دارد. مهم این است که مهم‌ترین اهداف را از دست ندهیم.»

یک شهروند اتریشی، بزرگ‌ترین چالش کشورش را مساله زیرساخت‌های حمل و نقل می‌داند و می‌گوید: «فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما مساله زیرساخت‌ها است. منظورم مساله زیرساخت‌های عمومی در تمامی وجوه آن و به‌ویژه مساله حمل و نقل است؛ نه تنها جاده‌ها بلکه قطار و قطارهای سریع‌السیر.»

لهستان؛ از محافظه‌کاری تاریخی تا چرخش به سوی راست افراطی

احتیاجی نیست که برای فهم اینکه لهستان یکی کاتولیک ترین کشورهای اتحادیه اروپا است، خیلی به عقب بروید. لهستان با یک جامعه به شدت محافظه کار به احتمال زیاد و در زمان حاکمیت حزب عدالت، بیشتر به سوی راست خواهد چرخید

روبرت بیدرون یکی از سیاستمداران لیبرال و حامی حقوق دگرباشان از حزب ویوسنا (بهاران) می‌گوید : «ما طراوت، خوشبینی و چیزی برای آینده و چیزی مترقی برای اروپا و لهستان می‌آوریم. این زمان تغییر برای لهستان است. قبلا نتایج تمام نظرسنجی‌ها نشانگر حاکمیت عوامگرایان دست راستی برای سال‌های آینده بود. اما امروز امیدواریم که به این وضعیت خاتمه دهیم.»

این دیدگاه آقای بیدرون البته مخالفان پرشماری در میان دست راستی‌های لهستان دارد. زمویت پرزبیتکوسکی از کنشگران راست‌گرای افراطی لهستان می‌گوید: «در اتحادیه اروپا ایدئولوژی لیبرال واقعا قوی است. برای مثال همین حالا بیش از ۴۰ میلیارد یور برای سازماندهی افراد دگرجنسگرا خرج می‌شود و ما نمی‌خواهیم چنین سازمان‌هایی اینجا در لهستان وجود داشته باشد. به نظر ما این چیز خوبی نیست.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها هزار ملی‌گرای لهستانی در حمایت از ارزش‌های دینی راهپیمایی کردند

پس‌لرزه رسوایی «راست‌افراطی» در اتریش؛ موعد برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام شد

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد