انفجار ۶ بمب در بانکوک همزمان با نشست آسه آن

انفجار بمب در تایلند
انفجار بمب در تایلند Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این انفجارها در حالی صورت می گیرد که بانکوک میزبان نشست وزاری خارجه کشورهای جنوب شرق آسیا، آسه آن است. وزیران امور خارجه آمریکا، روس و چین نیز از میهمانان این نشست به حساب می آیند.

آگهی

خبرگزاری ها صبح روز جمعه از وقوع چند انفجار در بانکوک، پایتخت تایلند خبر دادند که بنا به آخرین گزارش ها چندین مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش منابع محلی انفجارها در سه نقطه از پایتخت روی داده و پلیس در پی کشف منشا و علت وقوع انفجارهای یاد شده است. بر اساس آخرین گزارش ها دو زن در اثر انفجار دو بمب در مرکز بانکوک به شدت مجروح شده اند.

دولت تایلند با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که منشا انفجارها در بانکوک، پایتخت این کشور همگی بمب بوده است. دقایقی پس از دو انفجار در مرکز پایتخت تایلند صدای انفجار دیگری در منطقه ای خارج از مرکز شهر شنیده شده است.

رویترز به نقل از یک منبع پلیس در بانکوک شمار بمب های منفجر شده در این شهر را شش عدد اعلام و تصریح کرده است که یک بمب پیش از انفجار کشف و خثی شده است.

بر اساس این گزارش سه بمب در یک مجتمع دولتی و دو بمب دیگر در منطقه چونگ نونسی منفجر شده است. گفته می شود یک «بمب پینگ پنگی» نیز در سوان لوانگ، یکی دیگر از مناطق بانکوک منفجر شده است.

پس از وقوع انفجارها پلیس و ماموران امنیتی به سرعت در محل حادثه حاضر شده و نیروهای مین یاب اقدام به جستجو برای یافتن تله های احتمالی انفجاری کردند.

رویترز
مین یاب ها در حال یافتن تله های انفجاری در بانکوکرویترز

برخی منابع از یافتن تله ها و بمب های دیگر در پایتخت تایلند خبر داده اند که این مسئله هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

این انفجارها در حالی صورت می گیرد که بانکوک میزبان نشست وزاری خارجه کشورهای جنوب شرق آسیا، آسه آن است. وزیران امور خارجه آمریکا، روس و چین نیز از میهمانان این نشست به حساب می آیند.

گفتنی است که پیشتر نشست سران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا، آسه آن در سال ۲۰۰۹ که قرار بود در تایلند برگزار شود به دلیل وورد تظاهرکنندگان جنبش موسوم به «پیراهن قرمزها» به داخل هتل محل برگزاری نشست لغو شده بود.

سخنگوی دولت تایلند با اعلام اینکه تدابیر امنیتی در پایتخت کشورش در پی وقوع انفجارها تشدید شده است، یاد آور شد که اطلاعات مربوط به حوادث صبح روز جمعه به اطلاع پرایوت چان-او-چا، نخست وزیر رسیده و وی دستور داده است که تحقیقات در این خصوص به صورت فوری انجام شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در بیمارستانی در بانکوک ۲۴ مجروح برجا گذاشت

تایلند؛ بازسازی صحنه حمله به معبد بانکوک

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند