گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ معدن‌کاوی روی مریخ و ماه با باکتری

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ معدن‌کاوی روی مریخ و ماه با باکتری
Copyright ESA/NASA
نگارش از گزارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لوکا پارمیتانو، خبرنگار هوا فضای یورونیوز این بار برای مخاطبان درباره باکتری توضیح می‌دهد که بنا است از آن برای معدن‌کاوی روی ماه، مریخ یا یک سیارک استفاده شود. آنها در مرحله آزمایش بر روی این باکتری‌ هستند.

آگهی

لوکار پارمیتانو، خبرنگار هوا فضای یورونیوز که این روزها مستقیم از مدار زمین گزارش‌هایی برای مخاطبان ارسال می‌کند این بار داستان آزمایش روی یک باکتری را توضیح می‌دهد. باکتری که بنا است از آن برای معدن‌کاوی احتمالی بر روی ماه، سیارک یا مریخ استفاده شود.

او این بار از آزمایشگاه فضایی کلمبوس با مخاطبان یورونیوز همراه شده است.

آقای پارمیتانو می‌گوید: «وقتی کار ما با اژدها یا همان فضاپیمای مخصوص حمل وسایل مورد نیاز فضانوردان تمام شد، درگیر کارهای مختلفی شدیم.»

او در ادامه از تجربه جدیدش در کار با باکتری‌هایی می‌گوید که می‌توانند از یون موجود در صخره‌ها تغذیه کرده و بزرگ شوند.

به گفته این فضانورد ایتالیایی «از آنها می‌توان در آینده برای استخراج معدن هم استفاده کرد. پیش از این از آنها روی زمین استفاده شده بود و حالا می‌خواهیم ببینیم چطور می‌شود در آینده از آنها برای معدن‌کاوی روی ماه یا شاید هم مریخ یا سیارک‌ها‌ استفاده کرد.»

او در ادامه گزارش خود از فضا درباره پرینت سه‌بعدی نیز توضیحاتی ارایه می‌کند و می‌گوید: «با پرینتر بیوفبریکیت ما توانایی چاپ بافت‌های بیولوژیکی به صورت سه بعدی در مدار زمین را آزمایش می‌کنیم.»

منتظر گزارش‌های بعدی آقای پارمیتانو از فضا باشید. او یک ماهی است که وارد مدار زمین شده است و پیش از آن هم یک ماهی در قرنطینه مشغول تمرین و تدارک پیش از سفر بود.

او چندی پیش توانست از فضا به یک کشتی تفریحی در مدیترانه متصل شده و به عنوان دی‌جی مهمانی آن شب کشتی تفریحی مشارکت داشته باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسئولیت حراست از زمین در مقابله با خطر برخورد اجرام فضایی با کیست؟

کشفیات جدید مریخ‌نورد «پشتکار»؛ سنگ‌های سیاره سرخ، «سبز» هم هستند

پاسخ گزارشگر یورونیوز از فضا به سوال مخاطب فارسی‌زبان؛ فضانوردان از چه می‌ترسند؟