فرود و فراز یک‌روزه دلار؛ قیمت طلا افزایش یافت

فرود و فراز یک‌روزه دلار؛ قیمت طلا افزایش یافت
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با کاهش ۱۰۰ تومانی نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا توسط بانک مرکزی و با ادامه خوش‌بینی‌های موجود در خصوص حل تنش موجود میان ایران و آمریکا از طریق مذاکرات مقام های ارشد این دو کشور، روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد تهران صبح روز سه‌شنبه هم ادامه یافت.

آگهی

همزمان با کاهش ۱۰۰ تومانی نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا توسط بانک مرکزی و با ادامه خوش‌بینی‌های موجود در خصوص حل تنش موجود میان ایران و آمریکا از طریق مذاکرات مقام‌های ارشد این دو کشور، روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد تهران صبح روز سه‌شنبه هم ادامه یافت.

در حالی که نرخ عرضه ارز در سامانه سنا صبح روز سه‌شنبه به ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده بود، رشد فروش ارز در بازار آزاد تهران موجب شد تا نرخ دلار به پایین‌تر از۱۱ هزار تومان برسد. ثبت این نرخ در معاملات بازار آزاد تهران از اوایل دی ماه گذشته تا روز ۵ شهریور بی‌سابقه بود.

با این وجود، انتشار برخی اظهارنظرهای سیاسی که بر شروط پیشین ایران برای مذاکره و حل تنش با آمریکا تاکید داشت، خوش‌بینی‌های موجود در بازار ارز را کاهش داد، به گونه‌ای که طی مبادلات بعدازظهر و عصر سه‌شنبه قیمت فروش دلار آمریکا بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت و تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

در همین حال، نرخ یورو نیز طی مبادلات روز سه‌شنبه بین ۱۲ هزار و ۴۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داشت.

در پی افزایش قیمت دلار و صعود نرخ جهانی طلا، بازار طلا و سکه تهران نیز شاهد رشد قیمت‌ها بود. قیمت هر قطعه تمام سکه طلا که به پایین‌تر از ۴ میلیون تومان کاهش یافته بود تا ۴ میلیون و ۱۰ هزارتومان بالا رفت و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۴۰۶ هزارتومان بازگشت.

قیمت هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با ۵ دلار و ۳۰ سنت افزایش به آستانه هزار و ۵۳۲ دلار رسید.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد تاریخی بهای ارز و سکه در ایران؛ دلار از مرز ۶۴ هزار تومان گذشت

قیمت ارز در بازار ایران رکورد تازه‌ای زد؛ دلار به بالای ۶۳ و یورو به مرز ۶۸ هزار تومان رسید

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند