نتیجه غیر رسمی انتخابات تونس: قیس سعید رئیس جمهور شد

قیس سعید، نامزد پیروز در دور دوم انتخابات رباست جمهوری تونس
قیس سعید، نامزد پیروز در دور دوم انتخابات رباست جمهوری تونس Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نبیل قروی، رقیب قیس سعید، به دلیل برخی اتهام‌های اقتصادی در پیوند با پولشویی در زندان به سر می‌برد و بعد از برگزاری دور نخست انتخابات موقتا از زندان آزاد شد.

آگهی

با اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس، پیروزی قاطع قیس سعید، نامزد ۶۱ ساله در این انتخابات تقریبا محرز شد.

رأی‌گیری دور دوم انتخابات تونس در شامگاه یکشنبه ۲۱ مهر پایان یافت و نتایج نظرسنجی‌های معتبر پس از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد دو نامزد یان دوره یعنی قیس سعید و نبیل قروی به ترتیب ۷۶.۹ و ۲۳.۱۱ درصد کل آرا را به دست آورده‌اند.

به این ترتیب آقای قیس سعید با اختلاف بیش از ۵۰ درصد در مهم‌ترین رقابت سیاسی تونس پیروز شد و هواداران او برای شادی بی‌درنگ به خیابان آمدند.

بیشتر بخوانید:

این دو سیاستمدار که هر دو از جناح ضدساختار هستند در دور نخست انتخابات که در روز یکشنبه ۲۴ شهریور برگزار شده بود، به ترتیب با کسب ۱۸.۴۰ و ۱۵.۵۸ درصد آرا برنده شده و به دور دوم راه یافته بودند.

هیچ کدام از دو نامزدی که در دور دوم با یکدیگر رقابت کرده بودند، پیشینه‌ای در دنیای سیاست ندارند. با این حال نبیل قروی که یک تاجر سرشناس و مالک رسانه است، پیش از انتخابات به دلیل راه‌اندازی شبکه تلویزیونی «نسمه» معروف‌تر از قیس سعید یود. او که به دلیل برخی اتهام‌های اقتصادی در پیوند با پولشویی در زندان به سر می‌برد، بعد از برگزاری دور نخست انتخابات موقتا از زندان آزاد شده بود.

انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری تونس به دنبال مرگ محمد باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری پیشین این کشور برگزار شد.

نتایج رسمی شمارش آرا این انتخابات در روزهای آینده اعلام می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری تونس: راهیابی قیس سعید و نبیل قروی به دور دوم

زلزله سیاسی در تونس؛ نامزد زندانی، مدعی راهیابی به دور دوم انتخابات شد

ممنوعیت ورود هیئت پارلمانی اروپا به تونس؛ بروکسل توافقنامه مهاجرتی را تعلیق می‌کند؟