یونان درها را به روی مهاجرانی که شرایط دریافت پناهندگی ندارند می‌بندد

یونان درها را به روی مهاجرانی که شرایط دریافت پناهندگی ندارند می‌بندد
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تنها آنها که ما انتخابشان کنیم پذیرفته می‌شوند،‌ آنهایی را که نپذیریم باید برگردند.»

آگهی

دولت یونان روز جمعه اعلام کرد بر شمار مرزبانان خود می‌افزاید تا راه‌های ورود را به روی مهاجرانی ببندد که شرایط دریافت پناهندگی این کشور را ندارند.

نخست وزیر یونان به پارلمان این کشور گفت تأیید کرده است که ۴۰۰ نگهبان برای کنترل مرز زمینی این کشور با ترکیه، و ۸۰۰ نگهبان دیگر برای کنترل جزایر یونان استخدام شوند.

«کیریاکوس میتسوتاکیس» همچنین دربارهٔ پناهجویانی که راهی این کشور می‌شوند گفت: «تنها آنها که ما انتخابشان کنیم پذیرفته می‌شوند،‌ آنهایی را که نپذیریم باید برگردند.» وی همچنین افزود: «ما برای همیشه در را به روی قاچاقچیان انسان و کسانی می‌بندیم که با وجود آنکه شرایط دریافت پناهندگی را ندارند می‌خواهند وارد خاک ما بشوند.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز گذشته دولت محافظه‌کار یونان که در ماه ژوئیه بر سر کار آمد، اعلام کرد که قصد دارد اردوگاه‌های پرجمعیت مهاجران در جزایر این کشور را تعطیل و مراکزی با کنترل سفت و سخت‌تر را جایگزین آنها کند.

یونان تصمیم دارد ۲۰ هزار مهاجری را که در جزایر این کشور در اردوگاه‌‌ها به سر می‌برند تا ژوئیهٔ ۲۰۲۰ به نقاطی در بخش اصلی خاک خود منتقل کند.

موج مهاجران و پناهجویانی که از ترکیه راهی یونان می‌شوند اخیرا افزایش یافته است و بیش از ۳۷ هزار پناهجو و مهاجر در اردوگاه‌هایی نابسامان در جزایر این کشور به سر می‌برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنان در اردوگاه‌های پناهجویان در یونان؛ آب نمی‌خوریم تا شب‌ها توالت نرویم

اردوغان تهدید کرد درهای اروپا را به روی پناهجویان باز خواهد کرد

روایت تکان‌دهنده مهاجران از فاجعه غرق شدن لنج؛ «تلاش نافرجام گارد ساحلی یونان حادثه را رقم زد»