فهرست شرکت‌های پردرآمد و سودآور جهان در ۲۰۱۹؛ انحصار آمریکایی‌ها شکست

فهرست شرکت‌های پردرآمد و سودآور جهان در ۲۰۱۹؛ انحصار آمریکایی‌ها شکست
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با ورود آرامکو به جمع سودآورترین شرکت‌های جهان و ادامه حضور چهار بانک چینی، اکثریت شرکت‌های آمریکایی در فهرست ۱۰ شرکت سودده جهان شکست و در سال ۲۰۱۹ شش شرکت غیر آمریکایی وارد این رده‌بندی شدند.

آگهی

شرکت هاپیرمارکت‌های زنجیره‌ای وال‌مارت با فروش ۵۱۴.۴ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ همچون ۵ سال گذشته در میان کسب و کارهای فعال بین‌المللی، بالاترین درآمد را به نام خود ثبت کرد.

در فهرست پردرآمد‌ترین شرکت های جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط نشریه فورچون منتشر شده، شرکت نفت و پتروشیمی چین با ۴۱۴.۶ میلیارد دلار در جایگاه دوم و شل، شرکت نفتی هلندی-بریتانیایی با ۳۹۶.۵ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفت.

بر پایه این گزارش آرامکو، شرکت نفت عربستان با کسب سود ۱۱۰.۹ میلیارد دلاری با سبقت از اَپل سودده‌ترین شرکت جهان در سال ۲۰۱۹ لقب گرفت. در این فهرست سامسونگ در رده چهارم قرار دارد.

در میان ۱۰ شرکت سودده جهان، نام چهار بانک چینی از جمله بانک صنعت و بازرگانی، بانک زیرساخت، بانک کشاورزی و بانک چین به چشم می‌خورد.

با ورود آرامکو به جمع سودآورترین شرکت های جهان و ادامه حضور چهار بانک چینی، اکثریت شرکت‌های آمریکایی در فهرست ۱۰ شرکت سودده جهان شکست و در سال ۲۰۱۹ شش شرکت غیر آمریکایی وارد این رده‌بندی شدند. سهم شرکت‌های آمریکایی در این فهرست در سال ۲۰۱۸ به ۵ شرکت رسیده بود.

شرکت وال‌مارت که پرفروش‌ترین شرکت جهان بوده، در میان سودده ترین شرکت‌های جهان در جایگاه ۹۲ قرار گرفت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام شرکت‌ها شادترین کارمندان را دارند؟

فرانسه برای شرکت لافارژ در اتهام «مشارکت در جنایت علیه بشریت» قرار منع تعقیب صادر کرد

سقوط ماهواره کوچک شرکت سامسونگ در حیاط خانه‌ای در آمریکا