کرونا در ایران؛ روحانی: ویروس تقریبا در کلیه استان‌ها گسترش پیدا کرده است

کرونا در ایران؛ روحانی: ویروس تقریبا در کلیه استان‌ها گسترش پیدا کرده است
Copyright Vahid Salemi
Copyright Vahid Salemi
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه تعداد جانباختگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ۹۲ نفر اعلام کرد. به گفته وی همچنین ۲ هزار و ۹۲۲ تن نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند و تحت درمان قرار دارند.

آگهی

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه تعداد جانباختگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ۹۲ نفر اعلام کرد. به گفته وی همچنین ۲ هزار و ۹۲۲ تن نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند و تحت درمان قرار دارند.

به این ترتیب بر اساس آمار رسمی از روز گذشته تا کنون ۵۸۶ مورد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا شناسایی شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در مجموع ۵۵۲ تن از مبتلایان درمان شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کوید-۱۹ نحوه رفتار مردم را در این زمینه بسیار مهم توصیف کرد و یادآور شد که ویروس پر پرواز ندارد.

دو دانشجوی ایرانی در مجارستان مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که دو دانشجوی ایرانی که در این کشور تحصیل می‌کنند، نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در مجارستان گزارش شده‌اند. این دو اخیرا سفر به ایران داشته‌اند.

مقام‌های مجار اعلام کرده‌اند که حال دو دانشجوی ایرانی خوب است و تنها علائم خفیف از خود بروز داده‌اند و تب ندارد. این دو دانشجو به بیمارستان منتقل و در قرنطینه نگهداری می‌شوند. علاوه بر این دو نفر، برای احتیاط همسر و دوست دختر آن‌ها نیز در قرنطینه قرار گرفتند.

مسابقات فوتبال باشگاهی در ایران تا ۱۴ فروردین آینده تعصیل شد

رقابت‌های فوتبال در ایران که پیش از این تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بود بر اساس تصمیم جدید سازمان لیگ فوتبال ایران تا پایان اسفند ماه جاری تعطیل شد.

این تصمیم روز چهارشنبه پس از نشست مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و نمایندگان وزارت بهداشت اتخاذ شد. بر این اساس کلیه رقابت های فوتبال باشگاهی در سطوح لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم تا پایان اسفند ماه جاری تعطیل و از روز ۱۴ فروردین آینده از سر گرفته خواهد شد.

گفتنی است که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در هفته جاری به دلیل گسترش انتشار ویروس کرونا در کشور لغو شده بود و هفته گذشته نیز این مسابقات بدون تماشاگر برگزار شد.

شیوع گسترده ویروس کرونا نماز جمعه در شهرهای بزرگ را به تعطیلی کشاند

از سوی دیگر ستاد برگزاری نماز جمعه نیز روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بنا به درخواست وزیر بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا این هفته نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان کشور برپا نمی‌شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که جدا از مراکز استان‌های اعلام شده در دیگر مراکز، شهرستان‌ها و شهرهایی که به موجب اعلام کتبی داتشگاه علوم پزشکی و استانداران وضعیت حساس تشخیص داده شود نماز جمعه این هفته برگزار نخواهد شد.

روحانی: کرونا تقریبا به ۳۱ استان کشور گسترش پیدا کرده است

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در جریان نشست هیات دولت با اشاره به گسترش ویروس کرونا در کشور تصریح کرد که این ویروس تقریبا به کلیه ۳۱ استان کشور گسترش پیدا کرده است.

آقای روحانی در ادامه با اشاره به این که بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان بسیار گسترش یافته، افزود: «این بیماری، یک بیماری فراگیر است. تقریباً دامنه آن همه استان‌های ما را فرا گرفته و به یک معنا یک بیماری جهان‌گیر است که بسیاری از کشورهای جهان به این مسأله مبتلا شدند و باید با تدبیر و همکاری یکدیگر از این معضل در اسرع وقت عبور کنیم.»

رئیس جمهوری ایران همچنین در اشاره به پیشنهاد کمک ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: «متأسفانه آنهایی که حتی دارو و مواد غذایی را به روی مردم بستند و تحریم کردند، خبیثانه‌ترین اقدام را علیه ملت ایران در این ۲ سال انجام دادند؛ آنها هم آمدند با یک ماسک دلسوزی ظاهر شدند که ما هم می‌خواهیم به ملت ایران کمک کنیم؛ شما اگر واقعاً راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید؛ این اولین قدم است.»

حسن روحانی در ادامه اتهام‌های مطرح در خصوص پنهان کاری دولت ایران در باره شمار قربانیان را بی اساس خواند و گفت: «آمار دروغ می‌دهند؛ حرف‌های دروغ می‌زنند و نظرات دروغ منتشر می‌کنند؛ می‌گویند واقعیت‌ها به مردم گفته نمی‌شود، در حالی که از روز اولی که احساس کردیم ویروسی وارد کشور شده، همان‌وقت به وزارت بهداشت و درمان گفته شد که همه آمار و اطلاعات در اختیار مردم قرار داده شده و چیزی از مردم مخفی نشود.»

برغم آنکه برخی منابع و حتی وزیر بهداشت اسبق ایران آمار رسمی ارائه شده در خصوص شمار مبتلایان و جان باختگان بیماری «کوید-۱۹» را غیرواقعی اعلام کرده‌اند اما استناد به همین آمار نیز ایران را از نظر مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس پس از چین در جایگاه دوم قرار می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس در حال حاضر بیش ار ۳۱۴۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه شناسایی و تایید شده است که در این میان اغلب مبتلایان به این ویروس در دیگر کشورهای منطقه به نحوی با ایران مرتبط بوده‌اند.

ویروس کرونا همچنین به شکلی بی سابقه که نمونه آن حتی در چین، کانون اصلی شیوع ویروس کرونا نیز دیده نشده به دستگاه حاکمه ایران نفود و برخی از مسئولان و مقامات بلند پایه این کشور را مبتلا کرده است؛ آخرین نمونه از این مورد به احتمال ابتلای رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود که بسیاری از رسانه‌ها از آن خبر داده‌اند.

آگهی

گفتنی است که بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شیوع ویروس کرونا در جهان بیش از ۹۰ هزار نفر را آلوده کرده و بیش از ۳۱۰۰ نفر را نیز به کام مرگ برده است.

آخرین خبرهای مرتبط با ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه نیز از لغو شدن مراسم حج عمره برای شهروندان عربستان و ساکنان دیگر کشورها حکایت دارد. معاون وزیر بهداشت عربستان سعودی روز چهارشنبه، دو روز پس از تایید نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در گفتگو با خبرگزاری رسمی عربستان خبر لغو مراسم حج عمره را مورد تایید قرار داد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس کرونا؛ مردی که ویدیویی از غسالخانه قم منتشر کرده بود بازداشت شد

سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان ایران؛ در شمال کشور «آماده‌باش کامل» اعلام شد

واکنش‌های گسترده به انتشار گزارش محرمانه از «آزار جنسی و قتل» نیکا شاکرمی