ترکمنستان همزمان با شیوع کرونا در جهان مراسم ورزش دسته جمعی برگزار کرد

ترکمنستان همزمان با شیوع کرونا در جهان مراسم ورزش دسته جمعی برگزار کرد
Copyright Free Right
Copyright Free Right
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تلویزیون دولتی ترکمنستان سه‌شنبه شب تصاویری از صدها نفر از شهروندان این کشور را نشان داد که در حال دوچرخه سواری دسته‌جمعی در عشق آباد بودند.

آگهی

مقامات ترکمنستان روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی بهداشت مراسم ورزش دسته جمعی با شرکت هزاران نفر و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کردند. 

مراسم ورزش دسته جمعی در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای جهان تدابیر سخت گیرانه ای را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به اجرا گذاشته اند. ترکمنستان مانند کره شمالی از معدود کشورهایی است که به طور رسمی موردی از ابتلا به این ویروس در آن گزارش نشده است. 

تلویزیون دولتی ترکمنستان سه شنبه شب تصاویری از صدها نفر از شهروندان این کشور را نشان داد که در حال دوچرخه سواری دسته جمعی در عشق آباد بودند. تصاویری از کارکنان بخش بهداشت و درمان ترکمنستان نیز در حال نرمش در داخل و خارج ساختمان های دولتی پخش شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به اعلام تلویزیون دولتی ترکمنستان بیش از هفت هزار نفر در سراسر این کشور در مراسم دوچرخه سواری دسته جمعی روز سه شنبه شرکت کردند. 

ترکمنستان در حالی تاکنون موردی از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» گزارش نکرده است که در همسایگی ایران قرار دارد. آمار رسمی در ایران نشان می دهد که تاکنون بیش از ۳۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری همه گیر جان خود را از دست داده اند.

کارشناسان اغلب آمار دولت ترکمنستان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و اقتصاد را زیر سوال می برند. 

نشریه «وقایع ترکمنستان» (Turkmenistan Chronicle) که یکی از معدود منابع خبری ترکمن‌ زبان در خارج از این کشور است، پیش از این گزارش داده بود که رسانه‌های ترکمنستان اجازه استفاده از عبارت «ویروس کرونا» را ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست‌وزیر کانادا: ۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی در داخل کشور تولید می‌کنیم

تفاوت نحوه مقابله با شیوع کرونا؛ جان انسان برای دولت‌ها چقدر می‌ارزد؟

عقب‌نشینی سواحل ترکمنستان؛ آیا زنگ خطر برای کشورهای حاشیه دریای خزر به صدا درآمده است؟