ایتالیا به عاشقان غیراروپاییِ شهروندان و مقیمان این کشور اجازه ورود داد

دیدار یک زوج ایتالیایی آلمانی در فرودگاه رم-سوم ژوئن ۲۰۲۰
دیدار یک زوج ایتالیایی آلمانی در فرودگاه رم-سوم ژوئن ۲۰۲۰ Copyright Alessandra Tarantino/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Alessandra Tarantino/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود گشایش محدود و نسبی مرزها در برخی کشورها از اواسط ماه ژوئن، ایتالیا همچنان به اتباع خارجی که معشوق یا شریک زندگی در این کشور داشتند، اجازه ورود نمی‌داد.

آگهی

دولت جوزپه کنته از روز دوشنبه هفتم سپتامبر به شرکای زندگی شهروندان و مقیمان ایتالیا اجازه ورود به این کشور را داد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در اواسط ماه مارس، اتحادیه اروپا مرزهای شنگن را به طور موقت به روی اتباع کشورهای خارج از این منطقه بست. با وجود گشایش محدود و نسبی مرزها در برخی کشورها از اواسط ماه ژوئن، ایتالیا همچنان به اتباع خارجی که معشوق یا شریک زندگی در این کشور داشتند، اجازه ورود نمی‌داد.

معافیت جدید روز دوشنبه و با یک فرمان ویژه از سوی نخست وزیر ایتالیا صادر شد. براساس این فرمان، عاشقان بدون داشتن رابطه زوجیت از این به بعد می‌توانند برای ملاقات با طرف دیگر و ادامه رابطه عاطفی، حتی اگر در حد زندگی مشترک نباشد به ایتالیا سفر کنند.

اتباع خارجی که به این مناسبت وارد ایتالیا می‌شوند باید یک دوره قرنطینه ۱۴ روزه را بگذراند و یک اظهارنامه را پر کنند. محتوای این اظهارنامه، آنطور که سایت شنگن ویزا اینفو گزارش کرده، در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ایتالیا یکی از آسیب دیده‌ترین کشورهای اروپا از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود. بیش از ۲۵ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را در این کشور از دست دادند. با این حال به نظر می‌رسد در حالی که موج دوم همه‌گیری کرونا در بسیاری از مناطق اروپا، از جمله فرانسه بالا می‌گیرد، ایتالیا با اعمال موازین سخت‌گیرانه، عملکرد قابل قبولی در رویارویی با این بیماری داشته است.

منابع بیشتر • www.schengenvisainfo.com

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویزای دیجیتال دورکاری در ایتالیا؛ چه کسانی واجد شرایط هستند؟

دو کشور از فهرست مجاز سفر به اروپا حذف شد

لغو وضعیت اضطراری در اسپانیا؛ گردشگران بدون قرنطینه می‌توانند سفر کنند