چهار نفر از نیروهای سپاه در منطقه مرزی سراوان کشته شدند

منطقه سراوان
منطقه سراوان Copyright خبرگزارش ایسنا-برنا قاسمی
Copyright خبرگزارش ایسنا-برنا قاسمی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان این خبر، سرهنگ حسینعلی فراهی، فرمانده هنگ مرزی سراوان گفت: «متجاوزان که قصد داشتند از پاکستان برای انجام عملیات خرابکارانه وارد خاک ایران شوند که به این کشور همسایه گریختند.»

آگهی

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که چهار نفر از نیروهای امنیت سپاه در منطقه مرزی سراوان کشته شدند. 

طبق این اطلاعیه، صبح روز دوشنبه ۲۸ آذر در «یک اقدام تروریستی» و درگیری ایجاد شده با نیروهای تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم نیروی زمینی سپاه در منطقه مرزی سراوان، ستوان دوم پاسدار محمد گودرزی به همراه سه نفر از بسیجیان طرح امنیت به نام‌های رحیم بخش پرکی (اهل سنت) حمیدرضا عابدی و محمود نیک خواه زاده کشته شدند. این نهاد مدعی شد که درگیری  با «گروهک‌های تروریستی» و نیروهای سپاه  بوده است. سپاه نامی از این گروهک‌ها نیاورده است. 

براساس گزارش‌های منتشر شده این حمله در استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان رخ داده است.

طبق گزارشی که ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر کرده مهاجمان با «حضور قدرتمند» نیروهای امنیتی به «پاکستان گریختند». البته ایرنا اطلاعات بیشتری درباره این افراد ارائه نکرده است.

در جریان این خبر، سرهنگ حسینعلی فراهی، فرمانده هنگ مرزی سراوان گفت: «متجاوزان که قصد داشتند از پاکستان برای انجام عملیات خرابکارانه وارد خاک ایران شوند که به این کشور همسایه گریختند.»

به گفته او، «مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و متجاوز که از عناصر گروهک تروریستی بوده و از سمت خاک کشور پاکستان قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند مشاهده کرده و با اقدام رزمی و تاکتیکی با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.»

فرمانده مرزبانی سراوان بعد هم در صحبت‌هایش اعلام کرد که افراد مسلح «با استفاده از شیارهای کوهستانی به‌سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.»

براساس صحبت‌های او، مرزبانان در پاکسازی محل درگیری ۳۴۰ تیر جنگی کلاش، ۱۹۰ تیر جنگی به همراه دو تیغه خشاب ام ۱۶، هشت عدد نارنجک دستی جنگی، ۲۴ گلوله ۴۰ میلیمتری ضد نفر، یک عدد گلوله ۴۰ میلیمتری ضد خودرو، یک عدد سرنیزه کلاش، یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک عدد قطب‌نما، سه عدد کیسه خواب، یک عدد پک بند آورنده خون دو عدد شریان‌بند کشف کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که هفته گذشته وزارت اطلاعات ایران از دستگیری سه نفر که در ترور امام جماعت اهل سنت در سیستان و بلوچستان دست داشتند، خبر داد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

زاهدان مرکز این استان در چند ماه گذشته تحت تاثیر درگیری‌های مختلف بوده است. این شهر پس از نماز جمعه مسجد اهل سنت در تاریج هشتم مهر ماه محل درگیری‌های خونین بود که طبق برخی آمار منتشر شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم ۵ مامور انتظامی ایران در کمین مسلحانه در سیستان و بلوچستان کشته شدند

نزاع خونین مأموران نظامی با اعضای جیش‌العدل در سیستان و بلوچستان؛ مقامات از پایان درگیری خبر دادند

کشته شدن ۱۲ نفر در جریان حمله به پاسگاه انتظامی راسک؛ واکنش‌های داخلی و بین‌المللی