جهاد اسلامی پس از یک روز تبادل آتش با اسرائیل سرانجام اعلام آتش‌بس اعلام کرد

Israel Palestinians
Israel Palestinians Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنبش جهاد اسلامی روز چهارشنبه و پس از یک روز تبادل آتش با ارتش اسرائیل در واکنش به مرگ یکی از رهبران این سازمان به نام خضر عدنان که دراعتصاب غذا جان باخت، سرانجام اعلام آتش‌بس کرد.

آگهی

بنا بر اعلام منابع جهاد اسلامی و حماس به خبرگزاری فرانسه، این آتش‌بس نیز با میانجی‌گری مصر، قطر و سازمان ملل ممکن شده و از ساعت ۴ بامداد چهارشنبه به وقت محلی اجرا شده است.

اسرائیل هنوز برقراری این آتش‌بس را تأیید نکرده است و ارتش این کشور اعلام کرد که آخرین آژیر هشدار بمباران در مناطق اسرائیلیِ نزدیک به نوار غزه، حوالی ساعت ۵:۳۰ به وقت محلی به صدا درآمده است. شاهدان در غزه نیز می‌گویند در آن هنگام چند موشک به سمت خاک اسرائیل شلیک شده است.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه رویارویی‌ها به پایان رسیده اما راهپیمایی مقاومت ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.»

اسماعیل هنیه، رهبر حماس نیز اعلام کرد بر اساس مذاکراتی که با میانجی‌ها انجام شده، باید جسد خضرعدنان به خانواده‌اش تحویل داده شود.

خضر عدنان ۴۵ ساله که اصالتا اهل کرانه باختری بود، اعتصاب غذای خود را در اعتراض به بازداشتش توسط نیروهای اسرائیلی در ۵ فوریه آغاز کرد و روز سه‌شنبه نیز درگذشت. اداره زندان اسرائیل می‌گوید که او از انجام معاینات پزشکی و درمانی خودداری کرده بود.

خضر عدنان پیش از این نیز بارها توسط نیروهای اسرائیل زندانی شده و چندین بار دست به اعتصاب غذا زده بود و به همین دلیل به نمادی برای مقاومت فلسطینیان تبدیل شده بود.

جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید که روز گذشته پس از انتشار خبر درگذشت او، در مجموع حدود ۱۰۰ موشک توسط گروه‌های مسلح از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

ارتش اسرائیل نیز در طول شب چندین حمله به غزه انجام و زیرساخت‌های جنبش حماس را هدف قرار داد.

تل آویو حماس را مسئول همه «فعالیت‌های تروریستی» انجام شده در قلمرو تحت کنترل خود از سال ۲۰۰۷ میلادی می‌داند و می‌گوید در جریان ضدحملاتش در شب گذشته، به طور مشخص یک اردوگاه آموزشی، یک انبار سلاح و یک تونل زیرزمینی حماس را هدف قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسناد وزارت دفاع اسرائیل؛ حساب‌ها و موجودی رمزارزهای وابسته به گروه‌های مسلح «تروریستی» مسدود شدند

زندانی فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا درگذشت

تحولات ایران و جهان؛ گزارش اندیشکده آمریکایی: رکورد فروش هواپیماهای خصوصی شکسته می‌شود