انتخابات سراسری اسپانیا؛ حزب محافظه کار مردم پیشتاز نظرسنجی‌ها است

رهبر حزب مردم اسپانیا در بین هواداران این حزب محافظه کار در جریان یک میتینگ انتخاباتی
رهبر حزب مردم اسپانیا در بین هواداران این حزب محافظه کار در جریان یک میتینگ انتخاباتی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس نتایج این نظرسنجی که به سفارش روزنامه ال پاییس انجام شده، حزب مردم احتمالا ۱۲۸ تا ۱۴۲ کرسی را از بین ۳۵۰ کرسی مجلس سفلی پارلمان اسپانیا به خود اختصاص خواهد داد.

آگهی

حزب محافظه‌کار مردم در اسپانیا بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته پیشتاز نظرسنجی‌های پیش از انتخابات سراسری در این کشور است.

نتایج یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که روز دوشنبه توسط روزنامه ال پاییس منتشر شد، نشان می‌دهد که حزب مردم در انتخابات سراسری ماه آینده با فاصله زیادی از حزب حاکم کارگران سوسیالیست پیروز خواهد شد و بیشترین کرسی‌ها را در مجلس قانون‌گذاری این کشور به دست خواهد آورد.

این نظرسنجی که طی روزهای ۱۲ و ۱۴ ژوئن انجام شده بر افزایش محبوبیت حزب مردم و بیشتر شدن فاصله این حزب با رقیب‌ اصلی‌اش حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا در انتخابات پیش رو تاکید دارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که به سفارش روزنامه ال پاییس انجام شده، حزب مردم احتمالا ۱۲۸ تا ۱۴۲ کرسی را از بین ۳۵۰ کرسی مجلس سفلی پارلمان اسپانیا به خود اختصاص خواهد داد.

این در حالیست که نظرسنجی قبلی انجام شده در این کشور طی روزهای ۳۱ مه تا اول ژوئن نشان می‌داد که حزب مردم احتمالا صاحب ۱۳۱ خواهد شد.

نظرسنجی نشریه ال پاییس برای حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا که قدرت را در این کشور در دست دارد بین ۹۹ تا ۱۰۹ کرسی را در نظرگرفته، در حالیکه این میزان در نظرسنجی قبلی ۱۰۷ کرسی تخمین زده شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ائتلاف میان حزب مردم و حزب راست افراطی «بُکس» که به موجب نظرسنجی ال‌ پاییس احتمالا ۳۷ تا ۴۱ کرسی را در انتخابات پیش رو تصاحب می‌کند میزان ۱۷۶ کرسی لازم و حتی بیش از آن را برای به دست گرفتن اکثریت مطلق پارلمان و تشکیل دولت تضمین خواهد کرد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پس ناکامی حزب تحت رهبری خود و شریک ائتلافی کوچک دولتش، پودموس در انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها که اواخر ماه مه برگزار شد تصمیم به برپایی انتخابات زودهنگام زد.

وی گفته است که رهبری حزب سوسیالیست را در این انتخابات بر عهده خواهد داشت و به دنبال ماندن در مقام نخست وزیری است.

رای‌گیری روز ۲۳ ژوئیه در حال شکل دادن به فضای انتخاباتی دو قطبی میان مخالفان تشکیل دولتی ائتلافی شامل حزب راست افراطی «بُکس» و دسته‌ای دیگر است که ائتلاف کنونی دولت با یک شریک اقلیتی متعلق به جریان چپ افراطی یعنی حزب «پودموس» را بر نمی‌تابند.

پودموس پس از ناکامی در انتخابات اخیر منطقه‌ای و شهرداری‌ها، با دیگر گروه‌های چپ افراطی ائتلاف کرد و حاصل این هم‌پیمانی، تاسیس یک تشکل سیاسی جدید موسوم به «سومار» شد.

حزب سومار بر اساس نتایج نظرسنجی تازه ال پاییس در انتخابات ماه ژوئیه بین ۳۴ تا ۳۶ کرسی را از آن خود خواهد کرد، در حالیکه این میزان در نظرسنجی قبلی ۴۱ کرسی تخمین زده شده بود.

رویترز در انتهای گزارش خود که به ترسیم فضای سیاسی موجود در اسپانیا پیش از انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور اختصاص یافته، آورده است که مابقی‌ کرسی‌ها به احزاب کوچک منطقه گرا خواهد رسید.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر برابری اسپانیا محکوم شد؛ جریمه ۱۸ هزار یورویی خانم وزیر به دلیل اتهام‌زنی بدون مدرک به یک مرد

تصاویری از نجات و ورود گروهی از مهاجران به جزایر قناری اسپانیا

نمایش نظامیان و عروسک‌ها؛ واحدهای ارتش اسپانیا در برابر پادشاه و ملکه رژه رفتند