دادگاه اتحادیه اروپا: اقدام شرکت آلمانی در تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران درست بوده است

عکس تزئینی از پرچم اتحادیه اروپا و چکش دادگاه
عکس تزئینی از پرچم اتحادیه اروپا و چکش دادگاه Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تصمیم خود در مورد پرونده شرکت آلمانی کلییراستریم را اعلام کرد. شاکی این پرونده یک شرکت آلمانی به نام هلدینگ IFIC بوده که سهام آن به طور غیرمستقیم در اختیار دولت ایران است و خود نیز در شرکت‌های مختلف آلمانی سهام دارد.

آگهی

بر اساس اعلام دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا در مورد اجازه دادن به موسسه مالی کلییراستریم به عنوان یکی از موسسات تابعه بورس آلمان برای پیروی کردن از تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و در نتیجه متوقف کردن پرداخت‌ها به یک هلدینگ تحت کنترل تهران کار درستی انجام داده است.

این دادگاه آورده است که شاکی این پرونده یک شرکت آلمانی به نام هلدینگ IFIC بوده که سهام آن به طور غیرمستقیم در اختیار دولت ایران است و خود نیز در شرکت‌های مختلف آلمانی سهام دارد.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در این رابطه افزود که: «کمیسیون [اروپا] در ارزیابی خود بدون در نظر گرفتن منافع متقاضی یا عدم بررسی اینکه آیا جایگزین‌های کم هزینه‌تر وجود دارد یا خیر، اشتباه نکرده است.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

پس از اینکه نام شرکت IFIC در نوامبر سال ۲۰۱۸ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد، موسسه مالی کلیراستریم پرداخت سود سهام به IFIC را قطع و آن را در یک حساب جداگانه مسدود می‌کند. در ۲۸ آوریل ۲۰۲۰، موسسه کلیراستریم برای این اقدام خود از کمیسیون اروپا درخواست مجوز و کسب تکلیف می‌کند و کمیسیون نیز تصمیم نهایی را اتخاذ کرد و به موجب آن به این موسسه مالی اجازه داده شد تا به مدت ۱۲ ماه از قوانین خاص ایالات متحده در مورد اوراق بهادار یا وجوه متقاضی پیروی کند.

این مجوز سپس در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز تمدید شد. 

در این زمینه، موسسه IFIC مراتب شکایت خود را در دادگاه ثبت و درخواست کرد که تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیسیون را باطل اعلام کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دور زدن تحریم‌های روسیه؛ ایران و چین در فهرست مجازات‌های تازه اتحادیه اروپا قرار دارند

ایران اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و بریتانیا را تحریم کرد؛ رئیس پارلمان اروپا واکنش نشان داد

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه؛ نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل تسلیحات هدف گرفته می‌شوند