روزهای طلایی تیلور سوئیفت؛ از شکستن رکورد خوانندگان زن تا مطرح شدن به عنوان عامل رونق اقتصاد آمریکا

تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفته‌نامه آمریکایی بیلبورد که با رصد بازار موسیقی ایالات متحده فهرست محبوب‌ترین آهنگ‌ها را منتشر می‌کند، روز دوشنبه اعلام کرد که آلبوم‌های تیلور سوئیفت در حال حاضر بیش از هر خواننده زن دیگری در تاریخ به صدر جدول بیلبورد صعود کرده است.

آگهی

 آلبوم تازه ملکه این روزهای موسیقی پاپ آمریکا به نام «اکنون صحبت کن (نسخه تیلور)» (Speak Now (Taylor's Version))) به دوازدهمین آلبوم او بدل شد که پس از انتشار به سرعت به صدر جدول هفتگی بیلبورد راه یافته است. این رتبه‌بندی بر اساس فروش (فیزیکی و دیجیتالی)، پخش رادیویی و آنلاینِ آهنگ‌ها در ایالات متحده انجام می‌شود. 

به این ترتیب، خانم سوئیفت نه تنها رکورد «باربارا استرایسند» را شکست بلکه به نخستین خواننده زن بدل شد که همزمان چهار آلبومش در میان ۱۰ آلبوم برتر رده‌بندی شده توسط بیلبورد قرار دارد. او همچنین تنها هنرمند در قید حیات است که همزمان ۱۱ آلبومش در میان ۲۰۰ آلبوم برتر قرار گرفته است.

البته آلبوم «اکنون صحبت کن» برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود ولی خانم سوئیفت آن را بازخوانی کرده است؛ اقدامی که در چارچوب برنامه خانم سوئیفت برای اعمال کنترل بیشتر بر حقوق فردی‌اش در قبال آلبوم‌های اولیه‌اش صورت گرفته است.

رکوردشکنی‌های تیلور سوئیفتِ ۳۳ ساله زمانی اتفاق می‌افتد که او در تور جهانی (Eras) است که با هدف اجرای ۱۰۶ کنسرت از ماه مارس گذشته آغاز شده است.

در همین حال، یکی از دفترهای ایالتی فدرال رزرو در فلادلفیا، بزرگ‌ترین شهر پنسیلوانیا، چهارشنبه هفته پیش با انتشار گزارش فصلیِ وضعیت اقتصادی بخش‌های مختلف اقتصادی آمریکا، اعلام کرد که فروش انفجاری بلیت‌های کنسرت‌های این ستاره موسیقی پاپ موجب افزایش رونق صنعت گردشگری ملی شده است. 

بر پایه این گزارش، رزرو هتل‌ها در ماه مه گذشته و همزمان با برگزاری کنسرت‌های خانم تیلور در ایالت پنسیلوانیا، بزرگ‌ترین رشد خود را پس از همه‌گیری ویروس کرونا تجربه کرده‌اند. 

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

اداره گردشگری شیکاگو نیز ماه پیش اعلام کرد که رکورد نرخ اشغال هتل‌های این شهر تحت تاثیر برگزاری کنسرت‌های ماه ژوئن تیلور سوئیفت شکسته شده است. 

مقام‌های محلی در بوستون نیز از موثر بودن برگزاری کنسرت ماه مه ملکه موسیقی پاپ آمریکا در بهبود رونق اقتصادی این شهر خبر داده‌اند. 

کنسرت‌های برگزار شده او در قالب تور جهانی Eras تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته و متوسط قیمت بلیت این کنسرت‌ها هم ۲۵۰ دلار بوده است. 

پیش‌بینی می‌شود که درآمد تور جهانی خانم سوئیفت در سال ۲۰۲۴ به ۱ میلیارد دلار برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنسرت تیلور سوئیفت در برزیل به دلیل گرمای هوا و جان باختن یکی از هوادارانش لغو شد

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

نماد دریاها، تایتانیک قرن بیست و یکم سفر خود را آغاز کرد