سه ماه سرگردانی در دریا؛ دریانورد استرالیایی با خوردن ماهی خام و آب باران زنده ماند

لحظه نجات ماهیگیر استرالیایی
لحظه نجات ماهیگیر استرالیایی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این دریانورد استرالیایی می‌گوید: «باور نمی‌کردم دوام بیاورم و از دل طوفان‌ها بگذرم، با این حال اکنون حالم خوب است. من ماهیگیرم و به زندگی روی آب عادت دارم. باید کمی غذا بخورم، لاغر شده‌ام و وزن از دست داده‌ام.»

آگهی

یک دریانورد استرالیایی که همراه با سگش سه ماه در دریا سرگردان بودند، در نهایت با شناسایی یک هلی‌کوپتر و یک قایق ماهی‌گیری مکزیکی در آب‌های بین‌المللی نجات یافتند.

این ملوان ۵۴ ساله اهل سیدنی، «تیموتی لیندسی شدوک» و سگ او، «بِلا» نام دارد.

شرکت ماهیگیری «گروپومار» که این شهروند استرالیایی را نجات داده با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: «آقای شدوک را سوار بر قایقی تقریبا از کار افتاده در آب‌های اقیانوس آرام در ۱۹۰۰ کیلومتری خشکی پیدا کردند.»

ویدئوی منتشر شده از لحظه نخستین رویارویی تیم نجات و آقای شدوک نشان از چهره رنگ پریده و مستاصل او دارد. تیم نجات از او می‌پرسند که آیا در قایق اسلحه دارد و او نیز با صدایی گرفته و لرزان پاسخ می‌دهد که «یک دریانورد» است. 

با این حال آنها پیش از ورود به قایق یک چاقو را که از گردن این ماهیگیر آویزان بوده از او می‌گیرند و بعد مراحل نجات آغاز می‌شود.

AFP
لحظه تحویل چاقو و آغاز عملیات نجاتAFP

آقای شدوک و سگش «بِلا» ابتدا با کنسروهایی که در قایق داشتند، روزگار گذراندند و سپس شکم‌شان را با ماهی خام و آب باران سیر نگه داشتند.

طوفان موجب از بین رفتن تمام وسایل الکترونیکی‌ قایق آنها شده بود.

AFP
تصویر پس از نجاتAFP

باور نمی‌کردم دوام بیاورم

او می‌گوید: «باور نمی‌کردم دوام بیاورم و از دل طوفان‌ها بگذرم، با این حال اکنون حالم خوب است. من ماهیگیرم و به زندگی روی آب عادت دارم. باید کمی غذا بخورم، لاغر شده‌ام و وزن از دست داده‌ام.»

آقای شدوک و سگش ماه آوریل از شهر لاپاز مکزیک به سمت پلی‌نزی فرانسه حرکت کردند. چند هفته بعد مشکلات فنی برای قایق آنها به وجود آمد و منجر به سرگردانی آنها در آب‌های بین‌المللی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دریانوردان سانچی برای همیشه در دل اقیانوس می‌آرمند

نجات دریانورد لهستانی پس از ماه‎ها سرگردانی در آبهای اقیانوس هند

نجات دریانوردان و ماهیگیران از خطر غرق شدن