تهدید کره جنوبی: استفاده پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای پایان رژیم کیم جونگ اون را رقم خواهد زد

بازدید رئيس جمهوری کره جنوبی از زیردریایی آمریکا در بندر بوسان
بازدید رئيس جمهوری کره جنوبی از زیردریایی آمریکا در بندر بوسان Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سئول کره شمالی را تهدید کرد که استفاده از تسلیحات هسته‌ای این کشور به معنای پایان رژیم کیم جونگ اون خواهد بود.

آگهی

این تهدید کره جنوبی پس از تهدید پیونگ یانگ صورت می‌گیرد که گفته بود در واکنش به استقرار نظامی فزاینده نیروهای آمریکایی در شبه جزیره، از قدرت هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد. 

وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه ۲۱ ژوئیه در بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: «همانطور که پیشتر سئول و واشنگتن صراحتا اعلام کردند هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی با واکنش فوری و سخت قاطع رو به رو خواهد شد و این به معنای پایان رژیم کره شمالی خواهد بود.» 

در این بیانیه همچنین آمده است که بازدید از زیردریایی آمریکا در بندر بوسان تنها یک پاسخ دفاعی مشروع به تهدیدات هسته ای پیونگ یانگ است.

یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی، روز چهارشنبه از زیردریایی آمریکایی کلاس اوهایو در بندر بوسان در جنوب این کشور بازدید کرد. اقدامی که خشم همسایه شمالی را به همراه داشت. 

کانگ سون نام، ، وزیر دفاع کره شمالی در واکنش به این اقدام گفته بود: «نیروهای متخاصم با آوردن یک زیردریایی هسته‌ای راهبردی کلاس اوهایو به پایگاه عملیاتی بندر بوسان، آشکارترین و مستقیم‌ترین تهدید هسته‌ای را متوجه جمهوری دموکراتیک خلق کره کرده‌اند به این معنی که این سلاح‌های هسته‌ای راهبردی برای اولین بار پس از ۴۰ سال در شبه جزیره کره مستقر شده‌اند. »

وی پیش‌ترگفته بود طرف آمریکایی باید متوجه باشد که تسلیحات هسته‌ای این کشور وارد آب‌های بسیار خطرناکی شده است. 

کره شمالی سال گذشته قانون هسته‌ای گسترده‌ای را تصویب کرد و مجموعه ای از سناریوهایی که برخی مبهم نیز هست، ارائه کرد که بر اساس آن می‌تواند از سلاح های هسته‌ای خود از جمله در حملات هسته‌ای پیشگیرانه استفاده کند.

تنش‌ها میان دو همسایه در حالی شدت گرفته که گمان می رود یک سرباز آمریکایی در جریان یک سفر توریستی به منطقه امنیتی مشترک، پس از عبور از مرز از سوی نیروهای کره شمالی بازداشت شده است. پیونگ یانگ سابقه طولانی در بازداشت آمریکایی‌ها و استفاده از آنها به عنوان ابزار چانه زنی در روابط دوجانبه دارد.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: « کره شمالی تنها کشوری است که قانون استفاده پیشگیرانه هسته‌ای را به تصویب رسانده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این تنش‌ها در حالی شدت یافته که پیونگ یانگ در ماه‌های اخیر تمرینات و آزمایش‌های موشکی و نظامی خود را افزایش داده است، اقدامی که به نگرانی‌ها در خصوص دست زدن پیونگ یانگ به اقدامی علیه همسایه جنوبی این کشور شدت بخشیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی؛ پیونگ‌یانگ تهدید به اقدام تلافی‌جویانه هسته‌ای کرد

از فرار سرباز آمریکایی به کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه چه می‌دانیم؟

زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی؛ «هرگونه حمله اتمی کره شمالی منجر به نابودی‌اش می‌‌شود»