فیلم «باربی» برنده نبرد باکس آفیس در آمریکا شد؛ «اوپنهایمر» نولان عقب نشست

مارگو رابی در افتتاحیه نمایش فیلم باربی
مارگو رابی در افتتاحیه نمایش فیلم باربی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر که تولیدکننده فیلم باربی است، این فیلم «به بزرگترین فیلم سال آمریکا و کانادا» تبدیل شده است. این شرکت اعلام کرد که طی دو روز گذشته، از آغاز پخش این فیلم در این منطقه حدود ۱۵۵ میلیون دلار درآمد داشته است.

آگهی

در همین حال، کمپانی فیلم‌سازی «یونیورسال پیکچرز» نیز اعلام کرد که نسخه جدید فیلم «اوپنهایمر» ۹۳.۷ میلیون دلار (۷۲ میلیون پوند) در آمریکا فروخته است.

این رکوردها در حالی رقم خورده که سینماها به طور کلی با مشکلات زیادی درگیر هستند. 

مجموعه سینمایی «Vue» که ۹۱ سینما در سراسر بریتانیا و ایرلند دارد نیز گفت که هر دوی این فیلم‌ها، شلوغ‌ترین آخر هفته در چهار سال اخیر را در این کشور رقم زده‌اند.

در بیانیه «Vue» آمده است که این فیلم در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین فیلم سال ۲۰۲۳ است و جلوتر از فیلم «برادران سوپر ماریو» و دیگر فیلم‌های مارول که امسال اکران شدند، قرار گرفته است. 

باربی داستانی را در مورد بزرگ شدن شخصیت کودکان تعریف می‌کند. این داستان درباره خودشناسی «کِن»، دوست باربی و بحران وجودی اوست. 

اما در طرف مقابل میدان نبرد پرده‌های سینما، فیلم «اوپنهایمر» قرار دارد. این فیلم روی ماجرای ساختن بمب اتم و سازنده آن با بازی کیلیان مورفی و کارگردانی کریستوفر نولان متمرکز است. 

این دو فیلم روز جمعه اکران شدند و رقابت بین آنها در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «باربنهایمر» مطرح می‌شود. 

قبل از اکران این فیلم‌ها، مجموعه سینمایی اودئون در بریتانیااعلام کرد که بیش از ۲۰۰ هزار بلیت پیش خرید شده و انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار تماشاگر در آخر هفته، افتتاحیه هر دو فیلم باربی و اوپنهایمر را ببینند. 

مجموعه سینمایی «وو» هم در گزارشی اعلام کرد که پیش فروش باربی «بیش از هر فیلم پرفروش دیگری که امسال پخش شده» بوده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کمپانی «یونیورسال پیکچرز» هم اعلام کرد که اوپنهایمر روز جمعه در بریتانیا و ایرلند ۸.۰۵ میلیون پوند درآمد داشته است. به گزارش این کمپانی پیش‌بینی می‌شود اوپنهایمر در سه روز، افتتاحیه بهتری نسبت به دیگر فیلم‌های پرفروش نولان از جمله «میان‌ستاره‌ای»، «دانکرک» و «اینسپشن» داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

الجزایر به لبنان و کویت در ممنوعیت پخش فیلم «باربی» پیوست

حواشی فیلم «اوپنهایمر»؛ از ضبط انفجار بمب اتمی بدون فناوری کامپیوتری تا صحنه بحث‌برانگیز رابطه جنسی

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟