ثبت شدیدترین شیب کاهش جمعیت در ژاپن؛ آمار خارجی‌های مقیم رکورد زد

طرفداران ژاپنی مسابقات بیس‌بال، مارس ۲۰۲۳
طرفداران ژاپنی مسابقات بیس‌بال، مارس ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داده‌های دولت ژاپن نشان از آن دارد در حالی که جمعیت ژاپن با سرعت بالایی رو به کاهش است، تعداد خارجی‌های مقیم این کشور به رقم نزدیک به سه میلیون نفر افزایش یافته است.

آگهی

این داده‌ها نشان می‌دهد که جامعه ژاپن با افزایش سن مواجه است و در مقابل، ملیت‌های دیگر در این کشور در حال ایفای نقشی تأثیرگذار در جبران کاهش جمعیت هستند.

 بر اساس داده‌های وزارت کشور و ارتباطات ژاپن، جمعیت ژاپنی‌ها برای چهاردهمین سال متوالی، در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی با کاهشی ۸۰۰ هزار نفری روبرو بوده و به رقم ۱۲۲.۴۲ میلیون نفر رسیده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

در مقابل، تعداد خارجی‌های ساکن در این کشور با رکورد ۲.۹۹ میلیون نفر، افزایشی ۱۰.۷ درصدی را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرده است.

 در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی و پیش از همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان، آمارها ۲.۸۷ میلیون خارجی را نشان می‌داد.

 کل جمعیت ژاپن نیز با ثبت ۱۲۵.۴۲ میلیون نفر، کاهشی ۵۱۱ هزار نفری را نشان می‌دهد که نشان دهنده تداوم روند کاهشی جمعیت از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون است.

راه حل دولت برای کاهش جمعیت

 سخنگوی دولت ژاپن از حل مشکل کمبود جمعیت با افزایش اشتغال‌زایی زنان خبر داد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه گفت: «برای تأمین نیروی کار با ثبات، دولت اصلاحات بازار کار را برای به حداکثر رساندن اشتغال زنان، سالمندان و دیگران ترویج خواهد کرد.»

 نخست‌وزیر ژاپن نیز از اولویت کابینه خود برای بازگرداندن روند موالید به سمت افزایشی با اختصاص ۳.۵ تریلیون ین (۲۵ میلیارد دلار) بودجه، علی‌رغم سطوح بالای بدهی دولت در جهت مراقبت از کودکان و سایر اقدامات حمایتی از والدین خبر داد.

 یک اندیشکده مستقر در توکیو سال گذشته اعلام کرد که ژاپن در سال ۲۰۴۰ میلادی به جمعیت چهار برابری نیروی خارجی بیشتر برای دستیابی به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده توسط دولت نیاز دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود

محدودیت‌ها در توئیتر چه تاثیری بر بازار ژاپن با بیشترین کاربر پس از آمریکا داشته‌ است؟

کاوشگر ماه از سومین «شب یخبندان قمری» نیز جان سالم به در برد