ایمیل‌های وزارت دفاع بریتانیا بجای پنتاگون به آدرسی در کشور مالی ارسال شد؛ لندن بررسی می‌کند

British servicemen
British servicemen Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از آمریکا، مقامات بریتانیا نیز روز جمعه اعلام کردند که در حال بررسی ایمیل‌های وزارت دفاع این کشور هستند که به اشتباه برای گیرنده‌ای در کشور مالی فرستاده شده است.

آگهی

تحقیقات جدید پس از انتشار اخباری حدود دو هفته گذشته، مبنی بر فرستاده شدن اطلاعات نظامی پنتاگون به اشتباه به آدرس ایمیلی در کشور مالی، متحد روسیه آغاز شد.

بنا بر گزارش روزنامه تایمز، مقامات وزارت دفاع بریتانیا قصد داشتند از مسیر ایمیلی با دامنه ارتش آمریکا (.mil) با پنتاگون تماس بگیرند؛ اما به طور تصادفی نامه‌ها را به کشور مالی که دارای دامنه «.ml» است فرستاده‌اند.

کشور مالی از زمان کودتای سال ۲۰۲۱ میلادی با روسیه روابط نزدیکی دارد و از فرانسه و دیگر قدرت‌های غربی استعماری پیشین فاصله گرفته است. 

بریتانیا می‌گوید اطلاعاتی که به اشتباه به اشتراک گذاشته شدند، بسیار حساس نیستند.

سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد: «ما تحقیقاتی را پس از اینکه تعداد کمی از ایمیل‌ها، به اشتباه به یک دامنه ایمیل نادرست ارسال شد، آغاز کردیم و مطمئن هستیم که این ایمیل‌ها، حاوی اطلاعاتی نبوده‌اند که امنیت عملیاتی یا داده‌های فنی را به خطر بیندازند.»

سخنگو وزارت دفاع همچنین گفت که «همه اطلاعات حساس در سیستم‌های ویژه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شود که به همین منظور و برای به حداقل رساندن خطر ارسال اشتباه، طراحی شده‌اند.»

او افزود که وزارت دفاع دائماً فرآیندهای خود را بررسی می‌کند و در حال حاضر برنامه‌ای را برای بهبود مدیریت اطلاعات، پیشگیری از نابودی داده‌ها و کنترل اطلاعات حساس به اجرا گذاشته است.

هفته گذشته تحقیقات «فایننشال تایمز» در گزارشی اعلام کرد که میلیون‌ها ایمیل ارتش ایالات متحده به دلیل همین اشتباه املایی، به دامنه«.ml» در مالی فرستاده شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اشتباه تایپی باعث شد تا میلیون‌ها ایمیل نظامی ایالات متحده به کشور متحد روسیه ارسال شود

افشای ایمیل‌ها و تهدید به شکایت؛ نخستین رئیس زن کمیته المپیک فرانسه استعفا داد

چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟