نظر شولتس درباره شبکه‌های اجتماعی: نفرین ایجاد می‌کند، کتاب خواندن بهتر است

اولاف شولتس، صداعظم آلمان
اولاف شولتس، صداعظم آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته اولاف شولتس، صدراعظم آلمان،‌ رسانه‌های اجتماعی افراد را با نظراتی که از قبل شکل گرفته‌اند تایید می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد نفرین می‌شود.

آگهی

این سیاستمدار سوسیال دموکرات گفت: «این، نفرین رسانه‌های اجتماعی است: اینکه در حباب‌هایی که دورمان ایجاد کرده‌ایم، بنشینیم. در این حباب‌ها چیزهایی به ما پیشنهاد می‌شود که قبلا هم مطابق با آن فکر می‌کردیم.»

به گفته او این وضعیت خاص، «جدید و ناشناخته» است. شولتس ادامه داد که این همان مساله‌ای است که او را به مطالعه و خواندن کتاب سوق داده است. 

صدراعظم آلمان همچنین اضافه کرد که کتاب‌ها دیدگاه‌های متفاوتی را فراتر از تجربیات افراد ارائه می‌دهند. او گفت: «این نکته مهمی در مورد ادبیات است. این که به شما این امکان را می‌دهد که تجربیاتی که خودتان ندارید و اغلب نمی‌خواهید هم داشته باشید را به اشتراک بگذارید.»

به اعتقاد شولتس، برای گفتگو‌هایی که با شهروندان به عنوان یک سیاستمدار دارد، کتاب‌ها «مکمل شگفت‌انگیزی» هستند. 

او گفت: «همه این گفتگوها به من، به عنوان یک سیاستمدار، بینش و دیدگاه‌های متفاوتی از شهروندانی که بسیار متفاوت از من زندگی می‌کنند، می‌دهد. کتاب‌ها یک جز ادبی به تجریات من اضافه می‌کنند و من نمی‌خواهم این فرصت را از دست بدهم.»

صدراعظم آلمان ادامه داد: «من عاشق خواندن هستم. گاهی زیاد و گاهی کم، گاهی اوقات رمان و بیشتر ادبیات غیرداستانی. این موارد متناوب است و تغییر می‌کند.» به عنوان مثال او در دوران ریاست شاخه جوانان حزب، «داستان علمی-تخیلی» می‌خوانده است. 

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

شولتس گفت که تمایلی به خواندن کتاب به حالت درازکش ندارد:‌ «اگر می‌خواهید تمرکز کنید، بهتر است حالت نشسته داشته باشید. بنابراین، من روی صندلی، کنار پنجره، در ماشین و هواپیما کتاب می‌خوانم. من عادت داشتم روی زمین می‌نشستم، به دیوار تکیه می‌دادم و مطالعه می‌کردم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تفاوت‌های خواندن روی صفحه نمایش با کاغذ چیست؟ محققان پاسخ می‌دهند

صدراعظم آلمان با تیپ جدید ظاهر شد؛ چشم‌بند سیاه به سبک دزدان دریایی روی چشم راست اولاف شولتس

چرا فرانسه در پی محدود کردن به اشتراک‌گذاری تصاویر فرزندان از سوی والدینشان در فضای مجازی است؟