نتانیاهو از پروژه خط ریلی ۲۷ میلیارد دلاری اسرائیل با هدف اتصال زمینی تل‌آویو به عربستان پرده برداشت

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هفتگی هیات دولت این کشور
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هفتگی هیات دولت این کشور Copyright Abir Sultan/ABIR SULTAN
Copyright Abir Sultan/ABIR SULTAN
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنابر اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، این کشور قرار است ۱۰۰ میلیارد شکل ، معادل ۲۷ میلیارد دلار را به گسترش راه آهن خود اختصاص دهد. این خطوط ریلی مناطق مختلف اسرائیل را به تل‌آویو، پایتخت این کشور متصل خواهد کرد و در آینده نیز امکان ارتباط زمینی با عربستان سعودی را عملی خواهد ساخت.

آگهی

آقای نتانیاهو این اظهارات را در پی سفر هفته گذشته مقامات آمریکایی به عربستان سعودی با هدف پیشبرد عادی‌سازی روابط میان این قدرت مسلمان منطقه و اسرائیل بیان کرد.   

با آغاز جلسه هفتگی هیات دولت اسرائیل، به نظر می‌رسد آقای نتانیاهو بحران سیاسی هفت‌ماهه ناشی از اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت راست‌گرای او به پارلمان این کشور و همچنین تصویب بخشی از آن‌ها را کنار گذاشته است. این بحران سیاسی به اقتصاد اسرائیل لطمه زده و اعتماد دولت‌های غربی به سلامت دموکراسی در اسرائیل را خدشه‌دار کرده است.

آقای نتانیاهو در عوض، ابتکاراتی را برای تقویت زیرساخت‌های اسرائیل از جمله «پروژه یک اسرائیل» ارائه کرده است. نخست‌وزیر اسرائیل هدف از طراحی این پروژه را کاهش زمان سفر بین مراکز تجاری و اداری کشور تا زیر دوساعت عنوان کرده است. 

بنیامین نتانیاهو با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «می‌خواهم اضافه کنم که درآینده همچنین قادر خواهیم بود محموله‌ها را با استفاده از حمل نقل ریلی از بندر ایلات به مناطق مدیترانه‌ای‌مان منتقل کنیم. ما همچنین خواهیم توانست اسرائیل را به عربستان سعودی و شبه جزیر عربستان وصل کنیم. ما درحال کار روی این موضوع هستیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معرفی سفیر جدید آمریکا در اسرائيل؛ وزیر خزانه‌داری اوباما به بیت‌المقدس می‌رود

ده‌ها زخمی در درگیری میان موافقان و مخالفان حکومت اریتره‌ در پایتخت اسرائیل؛ نتانیاهو: اخراجشان کنید

وزیر دارایی اسرائیل کمک‌های مالی به مناطق عرب‌نشین بیت‌المقدس شرقی را معلق کرد