بازداشت چهار تونسی از سوی پلیس ایتالیا به اتهام «دزدی دریایی» و سرقت از قایق مهاجران

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس ایتالیا چهار شهروند تونس را به اتهام «دزدی دریایی» بازداشت کرد. پلیس آنها را به سرقت موتور قایق‌های مهاجران و رها کردن آنها متهم کرده است. این چهار مرد بعد از محاصره قایق حامل پناهجویان در آب‌های بین‌المللی، لوازم باارزش و تلفن همراه مهاجران همچنین موتور قایق آنها را به سرقت می‌بردند.

آگهی

یکی از مهاجران، حمله این دزدان را چنین توصیف کرده است: «آنها مسیر ما را بستند، چاقو داشتند و ما را تهدید کردند که اگر موتور قایق را به آنها ندهیم، به ما آسیب می‌رسانند. چاره‌ای نداشتیم.»

سالواتوره ولا، دادستان کل سیسیل نیز در این باره گفت: «مقامات از سرقت موتور قایق‌های مهاجران آگاه بودند. ما متوجه شده بودیم که نیمی از قایق‌های کوچکی که اخیرا توسط مهاجران از تونس به اروپا می‌رسند و توسط گارد سالی ایتالیا نجات پیدا می‌کنند، بدون موتور هستند.»

او ادامه داد: «این شواهد با آنچه شاهدان به ماه گفته بودند مطابقت داشت. آنها توسط مردان تونسی مورد حمله قرار می‌گرفتند و اموالشان به سرقت می‌رفت. تا آنجا که ممکن بود اطلاعات جمع‌آوری شد و سپس در آب‌های آزاد یک درگیری روی داد و درنهایت دزدان دریایی دستگیر شدند.»

پلیس حداقل سه موتور دزدی، صدها یورو پول نقد و ده‌ها تلفن همراه را در قایق این دزدان دریایی پیدا کرده است. 

پلیس ایتالیا بر اساس کنوانسیون «Montego Bay» توانست این دستگیری را در آب‌های بین‌المللی انجام دهد. این کنواسیون به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا برای دستگیری دزدان دریایی در آب‌های آزاد یا در هر مکان دیگری که خارج از صلاحیت کشورها باشد، مداخله کنند. 

این تونسی‌ها ۲۴ ژوئیه بازداشت شدند و حالا در زندانی در سیسیل نگهداری می‌شوند. بازرسان در تلاش هستند تا بفهمند که آیا این افراد به تنهایی فعالیت می‌کردند یا در خدمت کارتل قاچاقچیان انسان بوده‌اند.

مهاجران سعی می‌کنند با قایق‌های فلزی ناامن از دریای مدیترانه عبور کنند. براساس گزارش سازمان ملل از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بیش از ۲۰ هزار مرگ در این مسیر ثبت شده است و اکنون تونس به عنوان مرکز اصلی خروج مهاجران از لیبی پیشی گرفته است. 

اتحادیه اروپا در ۱۶ ژوئیه سال جاری با هدف کاهش مهاجرت‌های غیرقانونی، قراردادی یک میلیارد یورویی با دولت تونس امضا کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تونس اخیرا متهم شده که صدها مهاجر از جنوب صحرای آفریقا را به منطقه‌ای متروک در امتداد مرز با لیبی منتقل کرده است. 

مرزبانان و امدادگران لیبی گفته‌اند که ده‌ها مهاجر را که توسط مقامات تونس بدون آب، غذا یا سرپناه در بیابان رها شده بودند نجات داده‌اند. افراد زیادی نیز در گرمای شدید جان خود را دست داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند دومین کشتی ماهیگیری با پرچم ایران را از دست دزدان دریایی آزاد کرد

پنهان شدن در محفظه چرخ هواپیما برای مهاجرت غیرقانونی؛ شانس موفقیت چقدر است؟

توافق رهبران فرانسه و بریتانیا بر جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی از کانال مانش؛ ۵ قاچاقچی بازداشت شدند