جام جهانی فوتبال زنان؛ ژاپن با گلباران اسپانیا برای مدعیان خط و نشان کشید

ژاپن با ۴ گل مقابل اسپانیا به برتری رسید
ژاپن با ۴ گل مقابل اسپانیا به برتری رسید Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال زنان استرالیا با شکست پرگل حریف خود در روز پایانی مرحله گروهی موفق شد به دور بعدی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ راه یابد.

آگهی

در ادامه رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود، زنان استرالیایی موفق شدند در آخرین بازی از مرحله مقدماتی خود با نتیجه قاطع ۴-۰ کانادا را شکست دهند و به عنوان تیم نخست به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند. 

در چارچوب مسابقات گروه دوم این بازی‌ها، زنان استرالیایی در حالی به مصاف کانادا رفتند که پیش از آن با یک برد و یک شکست وضعیت شکننده‌ای در جدول این گروه داشتند. 

در مقابل اما کانادا با ۴ امتیاز در صدر جدول حضور داشت و تنها با یک تساوی هم می‌توانست صعود خود به مرحله را قطعی کند. اما استرالیا در نمایشی کم نقص توانست حریف خود را نتیجه ۴-۰ شکست دهد تا دست‌کم یکی از میزبانان این رقابت‌ها همچنان در تورنمنت حضور داشته باشد. 

کانادا اما در کمال ناباوری بخت خود برای صعود را از دست داد و با ۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و از رقابت‌ها کنار رفت. 

AP
تیم فوتبال زنان استرالیا با شکست ۴-۰ کانادا به مرحله بعدی راه یافتAP

 در دیگر بازی این گروه ایرلند و نیجریه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این مسابقه بدون گل به پایان رسید تا نیجریه با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله بعدی راه یابد. ایرلند هم با ۱ امتیاز همراه با کانادای ۴ امتیازی از رقابت‌ها حذف شدند. 

خط و نشان ژاپن برای مدعیان با گلباران اسپانیا

از بازی‌های گروه سوم که تکلیف تیم‌های صعود کننده و حذف شده از پیش مشخص بود، در روز پایانی بازی‌های مرحله گروهی اسپانیا و ژاپن برای صدرنشینی به مصاف یکدیگر رفتند.  

ژاپن که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود در نمایشی بی‌نقص موفق شد اسپانیای قدرتمند را با نتیجه ۴-۰ شکست دهد. 

ژاپنی‌ها که نمایشی خیره‌کننده در این رقابت‌ها داشتند موفق شدند با کسب ۳ پیروزی از ۳ بازی خود و با کسب ۹ امتیاز قاطعانه به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند. نمایش‌های درخشان ژاپن زنگ خطر را برای دیگر مدعیان این جام به صدا در آورده است. 

در دیگر بازی این گروه دو تیم حذف شده زامبیا و کاستاریکا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان نماینده قاره آفریقا موفق شد با نتیجه ۳-۱ کاستاریکا را شکست دهد تا هر دو تیم دست در دست یکدیگر با رقابت‌ها خداحافظی کنند. 

در پایان بازی‌های این گروه، ژاپن با ۹ و اسپانیا با ۶ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله بعد راه یافتند و زامبیا هم با ۳ و کاستاریکا بدون امتیاز از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ زنان حذف شدند. 

بازی‌های روز سه‌شنبه

در ادامه بازی‌های مرحله مقدماتی این بازی‌ها در یکی از حساس‌ترین مسابقات، تیم ملی زنان پرتغال به مصاف آمریکا می‌رود و هلند باید از بازی‌های همین گروه با ویتنام بازی کند. 

هلند و آمریکا که فینال دور قبلی این بازی‌ها را برگزار کردند در حال حاضر با ۴ امتیاز در صدر هستند و پرتغال با ۳ امتیاز امیدوار است در روز پایانی با یک معجزه به دور بعدی راه یابد.  

هلندی‌ها احتمالا کار دشواری در برابر ویتنام صفر امتیازی نداشته باشند با پیروزی در این مسابقه به دور بعد صعود خواهند کرد اما پرتغال برای صعود حتما باید آمریکا را شکست دهد که اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود. 

در چارچوب بازی‌های گروه D هم زنان چین باید در دیداری دشوار به مصاف انگلستانی بروند که همین حالا هم صعود خود را قطعی کرده است. 

در دیگر بازی این گروه هائیتی با دانمارک بازی می‌کند و امیدوار است با پیروزی در این دیدار و رخ دادن اتفاقاتی در دیگر مسابقه بتواند به دور بعدی صعود کند. 

در حال حاضر انگلستان با ۶ امتیاز در صدر است و دانمارک و چین با ۳ امتیاز در رده‌های دوم سوم قرار دارند. هائینی هم بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ که به صورت مشترک در دو کشور استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود، برای نخستین بار ۳۲ تیم حاضر هستند و پس از پایان مرحله گروهی، ۱۶ تیم برتر گروه‌های هشت گانه به مرحله یک هشتم نهایی راه می‌یابند و در ادامه مسابقات به صورت تک حذفی تا دیدار پایانی ادامه خواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد

عربستان رسما از پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ رونمایی کرد