Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

اوکراین: میادین مین ارتش روسیه پیشروی ما را کند کرده است

تخریبچی اوکراینی مینی را خنثی می‌کند
تخریبچی اوکراینی مینی را خنثی می‌کند Copyright Efrem Lukatsky/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.
Copyright Efrem Lukatsky/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های اوکراینی می‌گویند مین‌گذاری‌های گسترده و فراوان روس‌ها کار را برای پیشروی سربازان اوکراینی دشوار کرده است.

آگهی

بر اساس اعلام مقام‌های کی‌یف، نیروهای اوکراینی در جبهه‌های شرق و جنوب با مشکلات بسیاری رو به رو شده‌اند و مین‌هایی که روس‌ها در مقیاسی گسترده کاشته‌اند عملیات ضدحمله آنان برای آزادسازی مناطق اشغالی را کند کرده است.  

 این در حالیست که گزارش‌های روسی نشان می‌دهد که ۱۲ حمله اوکراینی‌ها در منطقه دونتسک که نقطه کانونی پیشروی‌های روسیه برای ماه‌ها بوده، دفع شده است. 

در هفته‌های اخیر بیشتر فعالیت‌های نظامی روسیه بر حملات هوایی متمرکز بوده تا بتواند به زیرساخت‌های غلات در بندر ازمیل اوکراین در دانوب آسیب برساند.

 وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور یک پهپاد نیروی دریایی اوکراین را که قصد داشت به کشتی نظامی روسیه حمله کند، منهدم کرده است. بر اساس این بیانیه کشتی نظامی روسی مشغول اسکورت یک کشتی غیرنظامی در دریای سیاه بوده است.  

نیروهای اوکراینی در ماه ژوئن عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق اشغالی خود آغاز کردند و از جنوب به سمت دریای آزوف حملات خود را سازماندهی کرده‌اند تا بتوانند پل زمینی بین شبه جزیره کریمه و مناطق شرقی اشغال شده اوکراین توسط روسیه را قطع کنند. 

کی‌یف همچنین می‌گوید مناطقی در نزدیکی باهموت، شهری که در ماه مه توسط نیروهای روسیه پس از ماه‌ها نبرد تصرف شده بود، پس گرفته است.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین با بیان این مطلب اضافه کرد: «نیروهای روسی تلاش بسیاری کردن که پیشروی ما در باهموت را متوقف کنند اما در این کار توفیقی نداشتند.» 

او در کانال تلگرام خود همچنین گفته که نیروهای روسی در حال تقویت ذخایر و تجهیزات خود در سه منطقه شمالی‌تر بوده‌اند، جایی که در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدیدی بوده است. 

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت اوکراین، نیز گفت که نیروهای روسی در ماه‌ها اشغال زمان کافی برای آماده‌سازی دفاع و ایجاد میادین مین گسترده داشته‌اند و این، کار را برای نیروهای اوکراینی دشوار کرده است.

 او که با تلویزیون اوکراین صحبت می‌کرد همچنین اضافه کرد: «دشمن کاملا برای این حوادث آماده شده است. تعداد مین‌ها در قلمرویی که سربازان ما بازپس‌گرفته‌اند کاملاً دیوانه‌کننده است. به‌طور میانگین، سه، چهار، پنج مین در هر متر مربع وجود دارد.»

 دانیلوف همچنین اظهارات زلنسکی را تکرار کرد که پیشروی‌ها، اگرچه کندتر از حد انتظار بوده اما چاره‌ای نیست چرا که جان انسان‌ها در خطر بوده است. 

او گفت: «هیچ کس نمی تواند برای ما ضرب‌الاجل تعیین کند، مگر خودمان. هیچ برنامه مشخصی برای حملات وجود ندارد. من هرگز از اصطلاح ضد حمله استفاده نکرده‌ام. عملیات نظامی وجود دارد و آن‌هم بسیار پیچیده است و به عوامل زیادی بستگی دارد.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای اوکراینی در هفته‌های اخیر تلاش‌های ناموفقی برای پیشروی در بخش‌های مختلفی از مناطق اشغالی به ویژه در منطقه دونتسک داشته‌اند. در مقابل مقام‌های روس می‌گویند توانستند حملات اوکراینی‌ها به اطراف شهرهایی چون باهموت را خنثی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین برای دوره پس از ترور زلنسکی توسط روسیه چه طرح و نقشه‌ای دارد؟

«نظامیان روس با شوک الکتریکی، خفگی مصنوعی و خشونت‌جنسی اوکراینی‌ها را شکنجه کرده‌اند»

آیا اتحادیه اروپا همسان آمریکا به اوکراین کمک مالی، نظامی و بشردوستانه می‌کند؟