Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

«بزرگترین اقدام بریتانیا» علیه کشورهای حامی پوتین؛ ایران، بلاروس و کره شمالی تحریم شدند

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد تحریم‌هایی علیه کشورهای ثالث که به ماشین جنگی روسیه کمک می‌کند، اعمال شده است
جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد تحریم‌هایی علیه کشورهای ثالث که به ماشین جنگی روسیه کمک می‌کند، اعمال شده است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر امورخارجه بریتانیا از ۲۵ تحریم جدید علیه دسترسی پوتین به تجهیزات نظامی خبر دارد. این تحریم‌ها شامل افراد و کسب و کارهایی در ترکیه، دبی، اسلواکی و سوئیس می‌شود که از جنگ نامشروع در اوکراین حمایت می‌کند. بریتانیا همچنین به دنبال مقابله با حمایت ایران و بلاروس از ماشین جنگی روسیه است.

آگهی

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا امروز اعلام کرد که ۲۲ تحریم جدید علیه افراد و کسب‌وکارهای خارج از روسیه که از حمله غیرقانونی پوتین به اوکراین حمایت می‌کنند وضع کرده است. به گفته او ۳ شرکت روسی واردکننده محصولات الکترونیکی که برای تجهیزات نظامی روسیه حیاتی هستند هم تحریم شده اند.

از جمله تحریم‌شدگان لیست جدید عبارتند از:

  • دو شرکت مستقر در ترکیه به نام‌های «ترکیک آنین» و «آزو اینترنشنال» به دلیل نقششان در صادرات میکروالکترونیک‌ها به روسیه که برای فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین ضروری است. 
  • شرکت بازرگانی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین «آئروموتوس» مستقر در دبی به دلیل نقشش در تامین پهپادها و قطعات هواپیماهای بدون سرنشین روسیه. 
  • آشوف مکروتیچف، اهل اسلواکی به دلیل مشارکت او در تلاش برای معامله تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه.
  • آنسلم اسکار اشموکی، اهل سوئیس برای نقشش در خدمات مالی روسیه، از جمله به دلیل کار به عنوان رییس دفتر مسکوی شرکت «دولاک کپیتال».

وزارت خارجه بریتانیا همچنین اعلام کرد که به دنبال اقدامات بیشتر برای مقابله با حمایت ایران و بلاروس از ارتش روسیه است. بریتانیا قبلا بلاروس را به دلیل تسهیل حمله روسیه به اوکراین تحریم کرده بود. 

بریتانیا نقش بی‌ثبات کننده ایران در امنیت جهانی را مورد انتقاد قرار داد و تحریم‌هایی را علیه تامین کنندگان ایرانی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین که روسیه از آنها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان اوکراینی استفاده می‌کند، وضع کرد. 

تحریم‌های امروز عبارتند از:

  • اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در تحقیق، توسعه و تولید پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند. 
  • سازمان‌های دفاعی بلاروس مرتبط با ساخت فناوری نظامی رژیم بلاروس که به طور مستقیم جنگ نامشروع پوتین را تسهیل کرده‌اند.

بریتانیا همچنین ۳ شرکت روسی فعال در بخش الکترونیک را تحریم کرد. آنها در تهیه میکروالکترونیک‌ها که برای تداوم درگیری روسیه در اوکراین ضروری است، نقش داشتند. 

این بسته تحریمی بخشی از یکسری اقدامات گسترده‌تر است و کسانی که برای تامین تجهیزات و تامین مالی ماشین جنگی پوتین حیاتی هستند را هدف قرار داده است. این بزرگترین اقدام بریتانیا علیه تامین کنندگان نظامی در کشورهای ثالث است. 

به گفته کلورلی، تحریم‌های تاریخی امروز فعالیت زرادخانه روسیه را بیشتر کاهش خواهد داد و شبکه زنجیره‌ تامین را به روی صنعت دفاعی پوتین می‌بندد. او ادامه داد که هیچ جایی برای آنهایی که از ماشین نظامی روسیه حمایت می‌کنند، وجود ندارد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از طریق این بسته تحریمی، بریتانیا گام‌های بیشتری برای مقابله با کشورهای حامی پوتین از جمله ایران، بلاروس و کره شمالی برمی‌دارد. در همین زمینه شرکت ایرانی «پراور پارس»، سازنده کلیدی پهپاد وابسته به دولت ایران و هفت تن از مدیران آن تحریم شده‌اند. به گفته وزیر امور خارجه بریتانیا، ایران، مسئول تامین پهپادهای انتحاری مورد استفاده روسیه در بمباران اوکراین است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جهش اقتصادی کشورهای آسیانه میانه به لطف روسیه

پکن تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌ها و افراد چینی را به اتهام همکاری با برنامه نظامی ایران محکوم کرد

احتمال اقدام نظامی کره شمالی در اعتراض به نشست مشترک سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی