پلیس اسپانیا: شبکه‌ای از قاچاقچیان که برای انتقال مهاجران در ۳ قاره فعالیت داشتند، متلاشی شد

Spanish national police
Spanish national police Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد یک سازمان جنایتکار که اقدام به انتقال سوری‌ها از لبنان به کشورهای اسپانیا، آلمان و نروژ می‌کرد را متلاشی کرده است.

آگهی

پلیس می‌گوید برای انحلال این شبکه قاچاق، با یوروپل و پلیس فدرال آلمان همکاری داشته است و در چارچوب این عملیات، توانسته است در مجموع ۱۹ نفر را که مظنون به «عضویت در این سازمان و ترویج مهاجرت غیرقانونی» بودند را دستگیر کند.

در بیانیه پلیس آمده است: «مسیر مهاجرت از سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا می‌گذشت و هر سه نوع سفر هوایی، دریایی و زمینی را شامل می‌شد. برای قاچاق هر مهاجر نیز مبلغ ۲۰ هزار یورو دریافت می‌گردید.»

این شبکۀ منحل شده، در هر کشور نیز با دیگر سازمان‌های جنایتکار فعال در آن کشور ارتباط داشت و مبالغ همکاری نیز به روش «حواله» پرداخت می‌شد؛ یک کانال غیررسمی برای انتقال وجوه که این شبکه را قادر ساخته بود مبلغ ۲.۵ میلیون یورو سود جمع‌آوری کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از تحقیقات پلیس، مسیر مهاجرت از لبنان آغاز می‌شد و مهاجران با پرداخت مبلغ ۴۰۰۰ یورو از فرودگاه بین‌المللی بیروت به مصر می‌رفتند. سپس سوری‌ها با پرداخت ۳۵۰۰ یورو بصورت زمینی به لیبی، تونس و الجزایر منتقل می‌شدند.

از آنجا برای رسیدن به سواحل اسپانیا، باید مبلغ ۱۰ هزار یورو پرداخت می‌کردند و هنگامی که به اسپانیا می‌رسیدند با ماشین به شهرهای مادرید، کوئنکا و تولدو منتقل می‌شدند. در آنجا باید بطور پنهانی و در شرایطی وحشتناک و با پرداخت ۲۵۰ یورو (به ازای هر هفته) زندگی می‌کردند تا زمانی که مدارکشان آماده شود.

پس از دریافت مدارک لازم، مهاجران می‌توانستند یا در اسپانیا بمانند یا به ازای پرداخت مبالغی بیشتر (بین هزار تا ۲ هزار یورو) به آلمان یا نروژ سفر کنند.

میلیون‌ها سوری از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی، کشورشان را ترک کرده‌اند تا به اروپا و عمدتاً به آلمان بروند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در شرق افغانستان سه کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت

طعم تلخ آزار فیزیکی برای یک مهاجر ایرانی در مرز بلغارستان؛ «در مرز حسابی مرا کتک زدند»

بیش از ۱۳۰ نفر در تحصن حمایت از غزه در محوطه دانشگاه نیویورک دستگیر شدند