همزمان با جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ده هزار پهپاد انتحاری، کی‌یف مدعی دستاوردهای تازه در باهموت شد

پهپاد با قابلیت دید اول شخص و عینک مخصوص آن
پهپاد با قابلیت دید اول شخص و عینک مخصوص آن Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه را از چندین منطقه در شرق و جنوب این کشور به عقب رانده و حملات هوایی شبانه در شهر بندری اودسا را نیز خنثی کرده است. همچنین دولت اوکراین به دنبال این است تا مخارج خرید ده هزار پهپاد انتحاری را از طریق جمع‌آوری اعانه تامین کند.

آگهی

ارتش اوکراین روز دوشنبه چهاردهم اوت اعلام کرد که در چارچوب عملیات موسوم به «حمله متقابل» که از حدود دو ماه پیش آغاز شده است توانسته است نیروهای روسی را از قلمرو خود در امتداد خطوط مقدم در شرق و جنوب این کشور به عقب براند. این دستاوردهای اعلامی در حالی است که روسیه ادعا کرد که نیروهایش در شرق منطقه خارکیف پیشروی کرده و کمپین مورد انتظار کی‌یف را تضعیف کرده است.

گانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین به تلویزیون دولتی این کشور گفت: «در باهموت، هفته گذشته سه کیلومتر مربع آزاد شد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال، بنیاد خیریه «زنده برگردید» در همکاری با طرح ابتکاری رئیس جمهور اوکراین برای جمع‌آوری کمک‌های مالی موسوم به «یونایتد۲۴» و با مشارکت یکی از بزرگترین بانک‌های اوکراین به نام «مونوبانک»، روز دوشنبه از راه‌اندازی کمپینی برای جمع‌آوری ۲۳۰ میلیون «هِریونیای اوکراینی» (معادل ۶.۱ میلیون دلار) برای خرید ۱۰ هزار پهپاد انتحاری خبر داد.

طبق بیانیه مطبوعاتی بنیاد خیریه «زنده برگردید»، این یک پروژه کاملا منحصر به فرد است، چرا که برای اولین بار در تاریخ موسسات خیریه در اوکراین یک بنیاد خیریه، یک پلت‌فرم دولتی جمع‌آوری اعانه و یک بانک با یکدیگر بسیج شدند تا به طور مشترک بر روند جنگ تأثیر بگذارند.

تهیه این و تحویل این پهپادهای انتحاری توسط بنیاد «زنده برگردید» انجام خواهد شد.

پهپادهای با قابلیت دید اول شخص

این قبیل هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت دید اول شخص (FPV) و مجهز به مهمات همواره یکی از متداول‌ترین نیازمندی‌های ارتش اوکراین بوده است.

با افزوده شدن مهمات به این پهپادها، آن‌ها به پهپادهای کامیکازه یا انتحاری تبدیل می‌شوند که به لطف قابلیت «دید اول شخص» و سرعت بالا، به‌طور دقیق و مؤثر اهداف دشمن را مورد اصابت قرار می‌دهند.

نحوه عملکرد پهپاد با قابلیت دید اول شخص بدین صورت است که یک خلبان در محیط بیرون می‌تواند با استفاده از یک عینک مخصوص، نمای اول شخص پهپاد را داشته باشد.

قرا است این پهپادهای دارای قابلیت دید اول شخص، به مهمات ترموباریک (گرمافشاری) و گلوله افشان انفجاری قوی مجهز شوند. قیمت کل مهماتی که برای این پهپادها در نظرگرفته شده بیش از ۵۷ میلیون هِریونیای اوکراینی یا به عبارتی ۲۴ درصد از کل هزینه پروژه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محدودیت‌های صادراتی چین و تغییر موازنه جنگ در اروپا؛ اوکراین و روسیه نگران کمبود پهپاد شدند

حملات پهپادی به روسیه همزمان با سفر زلنسکی به هلند

رهبران ناتو در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند تا ارسال پهپاد به روسیه را متوقف کند