بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا؛ جنی هرموسو: تنها یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود

بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا
بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ابراز خوشحالی «حاشیه‌ساز» لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای جوایز پس از فینال جام جهانی ۲۰۲۳ در سیدنی مساله‌ساز شد.

آگهی

اسپانیا در نهمین فینال جام جهانی زنان با یک گل بر تیم فوتبال زنان انگلیس غلبه کرد و جام جهانی را برای نخستین بار به خانه ‌برد. 

در مراسم اهدای جوایز، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بازیکنان را در آغوش گرفته و از آنها قدردانی کرد. اما لحظه در آغوش گرفتن و بوسه بر جنیفر (جنی) هرموسو، هافبک اسپانیایی حاشیه‌ساز شد. برخی مدعی شدند که آقای روبیالس بر لبان هافبک اسپانیا بوسه‌ای عاشقانه زده و از او خواستند در این باره توضیح داده و عذرخواهی کند.

واکنش‌ها به این مساله متفاوت بود، از شخص رئیس فدراسیون که آن را نوعی «مساله‌سازی حاشیه‌ای» خواند تا وزیر برابری اسپانیا که این نوع بوسه را تقبیح کرد.

AFP
واکنش آقای روبیالس به انتقادها «بوسه با جنی؟ احمق‌ها همه‌جا هستند»AFP

ایرنه مونترو، وزیر برابری اسپانیا در توییترش نیز بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را شکلی از «خشونت جنسی» توصیف کرد.

رئیس فدراسیون باید در این
زمینه عذرخواهی کرده و توضیح دهد
سرپرست وزارت ورزش و فرهنگ اسپانیا

در همین حال میکل ایستا، سرپرست وزارت فرهنگ و ورزش اسپانیا نیز روز دوشنبه به رادیو آر.‌ان‌.ای گفت: «چنین بوسه‌ای غیرقابل قبول است. رئیس فدراسیون باید در این زمینه عذرخواهی کرده و توضیح دهد.»

در همین حال این بوسه دردسرساز موجی از انتقادها را نسبت به آقای روبیالس در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

واکنش متناقض هافبک اسپانیا به ماجرای «بوسه»

جنی هرموسو، هافبک اسپانیایی نیز پس از بازی در یک پخش زنده اینستاگرامی گفت که «از این رفتار خوشش نیامده» اما کمی بعد هرموسو اعلام کرد که این لحظه در واقع نشانگر یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز دو طرفه و خودجوش» بوده است.

به گفته این فوتبالیست «این بوسه ناشی از شادی فراوان ناشی از قهرمانی در جام جهانی بود. رئیس فدراسیون و ما ارتباط خوبی با هم داریم، رفتار او با همه ما فوق‌العاده بود.»

او همچنین تاکید کرد: «ما قهرمان جام جهانی زنان شده‌ایم و نمی‌خواهیم از موضوع اصلی منحرف شویم.» 

این هافبک ۳۳ ساله با قد ۱۷۴ سانتی‌متر از سال ۲۰۱۱ برای تیم اسپانیا توپ می‌زند. 

روبیالس: چاره‌ای جز عذرخواهی و درس گرفتن از آن ندارم

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا عصر دوشنبه با انتشار ویدیویی از این اقدام «غیر عامدانه» عذرخواهی کرد.

او خطاب به آنها که از این اقدام او انتقاد کرده‌ و ناراحت شده‌اند، گفت: « اگر به کسی توهینی کرده‌ام، چاره‌ای جز عذرخواهی و عبرت گرفتن از این موضوع ندارم. درک می‌کنم که وقتی رئیس نهادی در ابعاد یک فدراسیون هستید، باید بیشتر مراقبت رفتارتان باشید، به ویژه در مراسم و موارد مشابه.»

آقای روبیالس گفت: «از آنچه بین من و [جنی هرموسو] روی داد، متاسفم چرا که با او رابطه بسیار خوبی دارم، همانطور که با دیگر بازیکنان تیم. بدون تردید من مرتکب اشتباه شدم و باید به این کار اعتراف کنم. البته این اتفاق بدون هیچ نیت بدی در لحظه‌ای از شور و هیجان روی داد.»

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: «متاسفم که این اقدام موجب شد بزرگترین موفقیت تاریخ فوتبال زنان ما و به طور کلی یکی از بزرگترین موفقیت‌های فوتبالی‌ اسپانیا [دومین جام جهانی که برنده شدیم] تا حدودی خدشه‌دار شود.»

او در پایان گفت: ««این یک رویداد تاریخی است، یکی از شادترین رخدادها برای فوتبال اسپانیا. زنان فوتبال اسپانیا قهرمان جهان شدند و این دستاورد باورنکردنی است. ما در فدراسیون فوتبال اسپانیا مدت‌هاست که بر این هدف متمرکز شدیم و حالا از بابت این قهرمانی به خود می‌بالیم.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

قهرمانی تیم فوتبال زنان اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی استرالیا و نیوزیلند، نخستین تجربه قهرمانی برای این تیم در جام جهانی فوتبال زنان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت «بوسه زورکی» حاضر به استعفا‌ء نشد

بیش از ۱۴ میلیون نفر در آمریکا فینال جام جهانی زنان را تماشا کردند

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد