چه تعداد پزشک در کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به طبابت هستند؟

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس داده‌‌های اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) حدود ۱.۸۲ میلیون پزشک سال ۲۰۲۱ در اتحادیه اروپا مشغول به طبابت بوده‌اند.

آگهی

طبق آمار بیشتر پزشکان شاغل، در کشورهای بزرگتر اتحادیه اروپا مشغول به کار هستند.  در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷۷ هزار پزشک شاغل تقریبا معادل ۲۱ درصد از کل پزشکان اتحادیه اروپا در کشور آلمان به طبابت مشغول بودند، آمارها نشان می‌دهد در همان سال در کشور ایتالیا ۲۴۳ هزار، فرانسه ۲۱۶ هزار و اسپانیا ۲۱۳ هزار پزشک مشغول به کار در حوزه تخصصی خود بوده‌اند.

در میان کشورهای اتحادیه اروپا، یونان با ۶۲۹.۲ و پرتغال با ۵۶۲ پزشک (پزشکان دارای مجوز فعالیت) به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه اول و دوم بیشترین تعداد پزشک را براساس جمعیت قرار دارند. در مقابل کشورهای فرانسه با ۳۱۸.۳، بلژیک با ۳۲۴.۸ و مجارستان با ۳۲۹.۸ پزشک به ازاری هر ۱۰۰ هزار نفر کمترین پزشک را به ازای جمعیت خود به ثبت رسانده‌اند.

Eurostat
نمودار آماری پزشکان شاغل در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱Eurostat

۶۱۱ هزار فیزیوتراپ شاغل در اتحادیه اروپا

براساس داده‌های یورواستات، در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۱۱ هزار فیزیوتراپ در اتحادیه اروپا شاغل بوده‌اند که به صورت میانگین می‌توان که گفت معادل ۱۳۶.۷ فیزیوتراپ بر ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

توزیع نسبی فیزیوتراپیست‌ها در کشورهای اتحادیه اروپا بر اساس جمعیت یکسان نیست، به عنوان مثال در کشوری مثل آلمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۴.۴ و در کشوری مثل رومانی ۱۲.۷ فیزیوتراپ در سال ۲۰۲۱ وجود داشته است. 

Eurostat
نمودار آماری فیزیوتراپ‌های اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱Eurostat
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سلامت در آلمان؛ چرا بزرگترین اقتصاد اروپا دچار مشکل کمبود پزشک شده است؟

تجربه‌های اروپایی؛ پزشکان در کدام کشورهای اروپایی درآمد بیشتری دارند؟

ثبت رکورد توسط تیم پزشکان آمریکایی-فلسطینی در نوار غزه؛ ۱۵۰ عمل جراحی در ۵ روز