بوسه جنجالی فوتبال اسپانیا؛ بورل نفت بر آتش ریخت: زنان به اندازه مردان در حال یادگیری فوتبال هستند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از جنجال بوسه «غیرقابل قبول» رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بر لب‌های جنی هرموسو، ستاره جام جهانی فوتبال زنان، صحبت‌های جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بحث‌های جدیدی را رقم زد.

آگهی

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا روز یکشنبه گذشته در مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم ملی فوتبال زنان در سیدنی، لب‌های جنی هرموسو، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان این کشور را بوسید. جنی هرموسو در مورد این اقدام لوئیس روبیالس گفته است: ««خوشم نیامد اما چه کار می‌توانستم بکنم؟»

در عین حال، جوزپ بورل، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از اظهارنظری درباره نحوه بازی زنان فوتبالیست، در کانون جدیدترین انتقادهای حول جام جهانی فوتبال زنان قرار گرفت. او که خود زاده اسپانیاست در جشن پیروزی کشورش گفت از دیدن اینکه «زنان ما هم مانند مردان در حال یادگیری فوتبال هستند» خوشحال است. 

این صحبت‌ها باعث عصبانیت اسپانیایی‌ها شد. چرا که بحث «ماچیزم» (ماچیزم به مردانگی اغراق آمیز گفته می‌شود) فوتبال در مرکز توجه بحث‌های عمومی قرار دارد.

 بورل همچنین گل «اینیستا» در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی را مثال زد و گفت این گل «اسپانیا را هم قهرمان جام کرد». او آن را با گل پیروزی اولگا کارمونا در فینال جام جهانی فوتبال زنان مقایسه کرد. 

 صحبت‌های بورل در کنار حاشیه‌های بوسه «غیرقابل قبول» رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا بر آتش انتقادات افزوده است. 

با این حال، این اولین بار نیست که نماینده عالی اتحادیه اروپا، چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد و مورد انتقاد مردم قرار می‌گیرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یکی از مشهورترین حاشیه‌های بورل زمانی بود که او به عنوان وزیر خارجه اسپانیا مشغول به کار بود و تاریخ آمریکا را با «کشتن چهار سرخپوست» برابر دانست. او درباره انقلاب آمریکا گفته بود: «آنها فقط لازم بود چهار سرخپوست را بکشند، بعد از آن کار خیلی آسان بوده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوسه‌ای با جلوه آزارجنسی؛ درخواست دولت اسپانیا برای اقدام فوری علیه رئیس فدراسیون فوتبال

اوکراین ارائه خدمات کنسولی به مردان در سن خدمت نظامی را به حالت تعلیق درآورد

وقتی شریک زندگی‌تان رابطه جنسی می‌خواهد و شما تمایلی ندارید این تکنیک را امتحان کنید