رزمایش بین‌المللی «ستاره درخشان ۲۳» به رهبری آمریکا؛ مصر میزبان ۸ هزار سرباز از ۳۴ کشور جهان

CENTCOM
CENTCOM Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای از آغاز یک رزمایش بین‌المللی ۱۵ روزه در مصر با همکاری گسترده ایالات متحده خبر داد.

آگهی

سنتکام که فرماندهی کل ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را برعهده دارد، در این بیانیه می‌افزاید که این رزمایش بین‌المللی که «ستاره درخشان ۲۳» نام گرفته، با مشارکت بیش از ۳۰ کشور تا ۱۴ سپتامبر در پایگاه نظامی «محمد نجیب» مصر برگزار می‌شود و رهبری آن برعهده ایالات متحده است.

در این مانور نظامی ۱۵ روزه حدود ۱۵۰۰ سرباز آمریکایی از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاههای نظامی شرکت دارند و هدف عمده از اجرای آن نیز تمرکز بر امنیت و همکاری منطقه‌ای همزمان با ارتقای قابلیت همکاری‌ها در سناریوهای جنگ‌های متعارف و نامنظم است.

بخشی از تمرینات شرکت کنندگان در این مانور بین‌المللی عبارتند از تمرین‌های آموزشی میدانی، تمرین عملیات فرماندهی و کنترل که بر فرآیندهای تصمیم‌گیری نظامی متمرکز است، برنامه‌ریزی ترکیبی گروه ضربت مشترک و برگزاری سمینارهای رهبری در سطوح ارشد.

علاوه بر این، بر اساس اعلامیه «سنتکام» تقویت مشارکت دفاعی حیاتی بین ایالات متحده و متحد استراتژیک آن در شمال آفریقا یعنی مصر با هدف تقویت ثبات در خاورمیانه، از دیگر اهداف برگزاری این مانور نظامی بین‌المللی است.

مجموعه عملیات مشترک «ستاره درخشان» یکی از طولانی‌ترین تمرینات نظامی تحت نظارت فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است که از سال ۱۹۸۰ میلادی برای تقویت مبارزات کشورهای منطقه با تروریسم، تقویت امنیت منطقه‌ای و تقویت همکاری‌ها برای مبارزه با گسترش افراط گرایی‌های خشونت‌آمیز آغاز شده است.

ایالات متحده از سال ۱۹۷۸ میلادی بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به مصر اعطا کرده است.

۸ هزار سرباز از ۳۴ کشور

سخنگوی ارتش مصر نیز از حضور ۸۰۰۰ سرباز از ۳۴ کشور جهان در پایگاه نظامی «محمد نجیب» برای شرکت در این رزمایش بین‌المللی خبر داد و افزود که این تمرینات نظامی، گسترده‌ترین تمرین مشترک در خاورمیانه است.

به گفته او، این رزمایش به کشورهای شرکت کننده اجازه می‌دهد تا به تبادل تخصص همچنین آشنایی با جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی بپردازند و سناریوهای مختلف جنگی از جمله عملیات امنیتی و ضد تروریسم را تمرین کنند.

در این رزمایش نیروهای زمینی، پیاده نظام، خودروهای زرهی، واحدهای توپخانه، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای عملیات ویژه حضور دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده سنتکام با عبور از تنگه هرمز توانایی‌های نیروهای آمریکا در خلیج فارس را بررسی کرد

فرمانده سنتکام با اذعان به توانایی‌های پهپادی، موشکی و هسته‌ای تهران: مهار ایران یک ضرورت است

سنتکام: دو موشک پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد